2011. június 20., hétfő

Amit már mindenki ismer

Kell ebédre valami leves. De az is kell, hogy gyorsan meglegyen, ne kelljen sokat foglalkozni vele, mert közben itt lesz az egyik barátnőm. Ja meg persze sokat se kelljen aprítani és pucolni, mivel a hüvelykujjammal még mindig problémáim vannak. :)
Így marad az egyik legegyszerűbb megoldás, mégpedig a krémleves. Alapvetően karfiolból szerettem volna, de a brokkoli az szebb volt, így abból készült végül. :)

Szerintem kevesen vannak, akik még sosem főzték. :) Én nem szoktam túlbonyolítani, minél egyszerűbb, annál jobb.

Brokkoli krémleves


Hozzávalók 4 személyre:
- 1 közepes fej brokkoli (kb. 35 dkg)
- 1 kis krumpli (kb. 10 dkg)
- 2 gerezd fokhagyma
- 2 dl tejszín
- só, bors, szerecsendió

A brokkolit rózsáira bontjuk, a krumplit megpucoljuk és felaprítjuk, és a fokhagymával együtt bő 1 liter sós vízben megfőzzük. Botmixerrel pürésítjük, felöntjük a tejszínnel. Újra összemelegítjük, de már nem forraljuk.

Készítettem még hozzá egy kis felaprított snidlinget olívaolajjal és chilipaprikával elkeverve, amit ha a közepére helyezünk, szépen megmarad és feldobja, csak lefelejtettem a képről. :)

No és persze dukál hozzá sajtos pirítós is. :)

CH tartalom: 9 g CH/fő
Kalóriatartalom:  152 kcal/fő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...