2011. június 23., csütörtök

Kanalazzunk csak, még ha meg is kritizálták :)

Nos, főkóstolóm ma kivételesen kritikát hallatott. Bár ennek feltehetően az az oka, hogy nem rajong különösebben a tejszínhabért és a mascarponéért sem nagyobb mennyiségben. Nem baj, én szeretem. :) Ahogy a cukros felvert és megsült tojásfehérjét is a sütemények tetején. Dehát, ízlések és pofonok különbözőek. Nekem azért ízlett a desszert, mostanában meg ha jól látom, amúgy is divatos.

Egyébként valóban nagy előnye, hogy gyorsan elkészíthető, ráadásul ami nem hátrány így nyár derekán, hogy nem idényli a sütő bekapcsolását sem. Nálunk pl. 28 fokos jelenleg a lakás, úgy, hogy egész délután ment a légkondi. Szóval ilyenkor még egy sütőt is bekapcsolni, hát ahhoz nem sok kedvem van. :)

Igazából nem teljesen ezt akartam készíteni, mert csak ribizlivel szerettem volna, pont a frissessége és savanykássága miatt, de abból csak 25 dekám volt itthon, így ezzel kellett gazdálkodni. Ezért került bele még egy kis ananász is. Azért egye fene, megtűrték egymást. :)

Ribizlis-ananászos pohárkrém


Hozzávalók 4 személyre:
- 2 dl tejszín
- 10 dkg mascarpone
- 25 dkg ribizli
- 1 lime leve
- pár szelet friss ananász (kb. 10 dkg)
- 2 púpos ek nyírfacukor por (kb. 3 dkg)

A tejszínt kemény habbá verjük, hozzászitáljuk a porcukrot, majd óvatosan elkeverjük a mascarponéval. Végül belekeverjük a lime levét és a ribizliszemeket is. Utána már csak a rétegezés marad, tetszés szerint: krém-ananász-krém-ananász-ribizli. Nekem már a tetejére sem jutott ribizli, mert a 25 dekát belekevertem, így pár szem maradék gránátalmamag került a tetejére díszítésnek - de mehet rá mentalevél is vagy bármi :)

Javaslom egyébként fél kiló ribizlivel csinálni, és akkor az kerülne ananász helyett rétegként bele.

CH tartalom: 13 g CH/fő (ebből 9 g gyors CH)
Kalóriatartalom:  316 kcal/fő





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...