2011. július 14., csütörtök

Déli melegben déli étel

Ma sincs hidegebb, mint az elmúlt napokban volt. De mivel kritika érte a házam táját a sárgadinnye leves miatt (párom jobban kedveli leves tekintetében a tradicionális ízeket), gondoltam ma készítek valamiféle zöldséglevest engesztelésképpen.
Már napok óta szemezek a friss nyári zöldségekkel a zöldségesnél. Így ma reggel lecaplattam és telepakoltam velük a szatyromat.
Oké, azt mondtam, tradicionális, értem ezelett a karfiol, karalábé stb. zöldségleves változatokat. Ennyire azért nem akartam a nyár közebén hagyománytisztelő lenni, főzök majd ilyeneket télen eleget. :) Ezért maradtam a mediterrán ízvilágnál, bazsalikommal természetesen. Nem tehetek róla, olyan szépen nő még mindig az erkélyen a nagy meleg ellenére is, hogy képtelenség ellenállni neki. :) Így belekerült minden egy fazékba és ami kifőtt belőle, az egy könnyű, nyári zöldségleves. Ajánlom mindenkinek! :)

Nyári paradicsomos-cukkinis zöldségleves


Hozzávalók 4 személyre:
- 1 nagy fej vöröshagyma (kb. 15 dkg)
- 3 paradicsom (kb. 15-20 dkg)
- 1 közepes méretű cukkini (20-25 dkg)
- 3 szál újhagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 piros kaliforniai paprika
- 1,2 l zöldségalaplé
- 1 ek paradicsompüré (kb 1 dkg)
- 1 marék bazsalikom
- só, bors, olívaolaj

A vöröshagymát és a fokhagymát felaprítjuk és egy vastag aljú fazékban kevés olajon megpirítjuk. Közben felaprítjuk kis kockákra a paradicsomot, a paprikát és felkarikázzuk az újhagymát, majd hozzáadjuk a hagymához. Egy percig pirítjuk, majd felöntjük az alaplével, ha szükséges, sózzuk. Forrástól számítva alacsony lángon 10 percig főzzük, majd elvegyítjük a cukkinivel és további 10 percig főzzük. Aprított bazsalikommal ízesítjük tálalás előtt.

CH tartalom: 10 g CH/fő
Kalóriatartalom: 79 kcal/fő

 

Forrás: 500 leves c. szakácskönyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...