2011. július 24., vasárnap

Előétel, köret, vagy csak szimplán nassolás?

Ezekkel mindig bajban vagyok. Vannak bizonyos ételek, amiket nem tudom, hová kell sorolni. Bizonyos szempontból köret, mert nincsen benne hús sem, másrészt viszont épp eléggé ízletes ahhoz, hogy előételként kerüljön az asztalra, de lehetne akár vegetáriánus főételként is tálalni, mert elég laktató. Ízvilága és kézzel fogyasztahtósága miatt pedig lehet akár nassolni is. Na most akkor mi is ez? Vagy hová soroljuk? Én maradok annál, hogy mindenhová, mert mi is több funkciójában fogyasztjuk ezeket.

Ma vacsorára terveztem elkészíteni  egyet ezekből a nehezen kategorizálható fogásokból. Viszont türelmetlen voltam és nem vártam meg a vacsorát. Egyrészt azért, mert vágytam ismét sós nassolnivalóra. Másrészt pedig a szülinapi ajándékomat is szerettem volna kipróbálni. A káposztagyalulós incedensem után ugyanis párom családjától egy mindenttudó konyhagépet kaptam, amire már régóta vágytam. Olyat, ami tud reszelni, szeletelni, gyalulni, keverni, turmixolni stb stb. :) Nos, a turmix részét minden nap használom, de a reszelős-gyalulós funkcióját még nem próbáltam (egy hete kaptam), így persze, hogy be voltam sózva. :) Így nem vacsora készült, hanem délutáni nasi, lett ami aztán persze majd vacsorára is jó lesz. :)

Zöldséges tócsni sütőben sütve (olaj nélkül)


Hozzávalók 16 darabhoz:
- 1 közepes cukkini (kb. 25 dkg)
- 1 nagy / 2 kisebb sárgarépa (kb. 15 dkg)
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 tojás
- 15 dkg liszt (fele fehér tönköly, fele teljes kiőrlésű búzaliszt)
- 1 csokor petrezselyem
- só, bors

A cukkinit nagy, a répát pedig kis lyukú reszelőn lereszeljük A cukkiniból kinyomkodjuk a folyadékot, hogy ne áztassa el a tésztát. A hagymát apróra vágjuk, a fokhagymát összezúzzuk, majd a tojással, a liszttel és a petrezselyemmel együtt összegyúrjuk, majd sózzuk, borsozzuk.
Egy sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a kb. 1,5 cm vastag pogácsákat. 180 fokos sütőben 25 perc alatt megsütjük. Fokhagymás tejföllel tálaljuk.

CH tartalom: 8 g CH/darab
Kalóriatartalom: 46 kcal/darab




Forrás: egy hasonló volt egyszer a Nők Lapja Konyhában, onnét az ötlet, némiképp módosítva

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...