2011. augusztus 10., szerda

Egyszerű de nagyszerű

Kifejezetten szeretem az egyszerű dolgokat. Néha jók a bonyolultak is, de a hétköznapokban nem kell mindig variálni. És néha elég egy kis apróság, hogy a szürkeséget feldobjuk, vagy épp megszépítsük.  Sokszor elkövettem korábban azt a hibát, hogy teljesen belegabalyodtam egy problémába, munkába, és ezáltal elfelejtettem észrevenni azt a sok jó dolgot, ami körülvesz minket. És ez egy ördögi kör, ami előbb utóbb szépen húz lefelé.
Szerencsére, az utóbbi időben nincsenek ilyen problémáim, de biztos vagyok benne, hogy lesznek még nehéz pillanatok. Addig azonban igyekszem tudatosan belevésni a fejembe, hogy "vedd észre az apróságokat és örülj nekik". Ez ma éppen egy katicabogár az erkélyen, ami sajnos errefelé a harmadikon nem túl gyakori látvány. Épp ezért még kedvesebb. :)

Szép-szép a tengerpart is, ahol voltunk, dehát nincs mit tenni, mi ilyen lapos és tengertelen vidékre születtünk. Ebben is megvan a szépség. Meg a Hungária körútban. Bár, bevallom töredelmesen, ez utóbbiban még nem találtam rá a rejtett értékekre. :) Bár, éjjel egész jó lehet rajta közlekedni, amikor nincsen forgalom. :)

Visszatérve az eredeti témához, a lényeg, hogy légy pozitív, és ne bonyolítsd túl a dolgokat.

Az életben, és a konyhában sem. :)

Ez utóbbi felismerés eredményezte a legjobb reggelijeinket a nyaralás során, kint ülve az erkélyen, nézve a tengert és falatozva. Hogy mit? Friss kenyeret és vajat. Fűszervajat. Sajátot.

Régen eszembe jutott már, hogy készítek házi fűszervajat. De valahogy ez a fejemben steakekkel párosult, azt meg nem készítek. Illetve egyszer, akkor készült fűszervaj is hozzá, de még abban az időben. amikor nem voltak friss fűszernövénykéim az erkélyen. És őszintén szólva nem volt maradandó élmény.
Most azonban más a helyzet. A friss fűszernövények ott illatoznak az erkélyen, alig győzzük fogyasztani őket. Az első fűszervaj akkor készült végül, amikor a fűszerkéregben sült karajt készítettem, maradt egy kevés a felaprított zöldfűszerekből, így azt belekevertem a vajba. Pillanatok alatt elfogyott vacsorára. Kis chiabattával, vörösborral, más nem is kellett. :)


Amikor tervezgettem, hogy mit viszünk magunkkal a nyaralásra, az elsők közé került, hogy készítek itthon egy adagot ebből a finomságból és visszük magunkkal. Persze párom furcsállotta, minek az, majd veszünk legfeljebb boltit. Na persze. :)
Aztán mikor első reggel kitettem az asztalra, na, akkor már nem volt kétsége. :)

Így ajánlom mindenkinek, mert nem kell hozzá se idő, se sok energia és megszépít egy szürke hétköznapot is.

A hozzávalók tekintetében mindenki maga válogathat: snidling, petrezselyem, bazsalikom, kakukkfű, rozmaring, ami akad vagy amihez kedvünk van. Egy evőkanál aprított fűszer, egy kis só és 5 dkg vaj - mennyei. Szerintem. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...