2011. szeptember 5., hétfő

Allergia és fáradtság

Tegnap sikeresen túléltük a félmaratont. Mármint, én kevésbé sikeresen, annak ellenére ugyan, hogy én nem is futottam. Miért? Allergia. Aki saját tapasztalatból ismeri ennek a szónak a jelentését, annak nem is kell magyarázni, hisz a feltételek adottak voltak: esős nyár, e miatt rengeteg parlagfű, városliget, hőség, szárazság, több ezer ember, hatalmas por és órák hosszan tartó várakozás mindezek közepette.
Az eredmény persze egyértelmű, legalább egy százas zsepi elfogyott, nagy vörös orr, szipogások, vörös, könnyező szemek. Még a gyógyszer ellenére is.
Az allerigagyógyszer pedig álmosít. A nátha miatt pedig túlnyomás van a fejben. Már amikor reggel felkelek, akkor is. Folyamatosan kába és fáradt vagyok mindezek miatt. Hiába az alvás. És persze vágyom már a lehűlésre is, mert még mindig 29 fokos a lakás, és így pihenni se nagyon lehet...

Képtelen vagyok felfogni, miért nem tudják ebben az országbana parlagfüvet irtani. Bár vannak sejtéseim. Minden esetre bajtársaimmal együtt szenvedek ebben az időszakban. És várok egy kiadós esőt, ami kicsit felfrissítené a levegőt. Addig pedig, sajnos, csak vegetálok. És minimális erőbefektetéssel igyekszem főzni is. Ezért választottam a wokot, így mosogatni sem kell sokat. :)

Wokos szezámmagos sertés zöldbabbal, kínai kellel és shiitake gombával


- 40 dkg sertéshús (én karajt használtam)
- 3 ek szezámmag
- 20 dkg fagyasztott zöldbab
- 10 dkg shiitake gomba (lehet csiperke is)
- 1/2 fej kínai kel
- 2 gerezd fokhagyma
- 1,5 cm gyömbér
- 1 ek szójaszósz (igény szerint gm)
- 1/2 lime leve
- só, bors, olívaolaj

A sertéshúst csíkokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, és beleforgatjuk a szezámmagba. A shiitake gombát szeletekre vágjuk, a kelt pedig nagyobb darabokra. A fokhagymát felaprítjuk, a gyömbért lereszeljük. A wokot felhevítjuk, és kevés olajon megpirítjuk benne a húst, majd ha megsült, félretesszük. Ha kell, kicsit kitörölgetjük a wokot, hogy ne maradjon benne szezámmag, ami leéghet, majd beledobjuk a zöldségeket és 1-2 percig nagy lángon pirítjuk, majd hozzáadjuk a szójaszószt, lime levet, barnacukrot és a zöldségekből kifővő saját levükkel együtt nagy lángon megpároljuk. Ha elfőtt a leve, még egy picit pirítjuk, rászórjuk a húst és kész is.

CH tartalom: 4 g CH/fő - köretként ehetünk hozzá basmati rizst
Kalóriatartalom: 289 kcal/fő


Forrás: a TV Paprika magazinban volt egy hasonló recept

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...