2011. szeptember 21., szerda

Változások

Őszintén szólva, büszke vagyok magamra. Sosem voltam egy sportőrült. Sőt. Legyünk őszinték: még csak nem is sportoltam soha rendszeresen. Néha persze voltak időszakok, amikor rámtört, csinálni kellene valamit. Ilyenkor elkezdtem tornára járni, vagy esetleg futni, de a lelkesedés minden esetben szalmalángnak bizonyult. Az egyetlen sport, amit kiskorom óta lankadatlanul űzök, az a síelés, majd később a snowboard. De lévén szó szezonális sportoról, és évente csak párszor megy az ember síelni, ezt nem nevezném rendszeresnek. Inkább szenvedélyesnek. :)
A sportolás a térdem "elromlása" után pedig gyakorlatilag teljesen megszűnt (a boardot leszámítva). Igazából 9 év után most először van újra rendben. És ez teljesen új érzés. Ráadásul a műtét utáni gyógytorna sok tekintetben nagyon jó hatással volt rám: nem csak a hátfájásom szűnt meg, de beleszerettem a biciklizésbe is, és a rendszeres mozgás némi erőnlétet is kölcsönzött. Nyáron persze hanyagoltam a gyógytornát, most pedi márg nem nagyon van kedvem visszamenni. Ezért kell valami alternatíva, hogy mégis mozogjak valamit.
Már tavaly is mondta a térddokim, hogy kezdjek el futni. De valahogy a műtét előtt még nem éreztem, hogy ezt kívánná a térdem. Most azonban, a műtét után és a nagy meleg elmúltával még a futásra is rávettem magam. Sosem gondoltam volna. Ráadásul elsőre 5 kört (1 kör = 550 m), ma pedig 6-ot futottam. Tudom-tudom, ez semmi azoknak, akik rendzseresen járnak futni, de nekem ez már hatalmas sikerélmény. A  műtét előtt 3 körtől már kiköptem a tüdőmet és  a térdem is fájt. Arról meg nem is beszélve, meilyen jó érzés volt, hogy végre a fenekemben is mozognak az izmok, mert bizony rájuk fér... a bicikli meg nem mozgat meg eléggé. Szóval kifejezetten élveztem.
Az meg nagy szerencse volt, hogy ma nem kellett ebédet főzni, mert futás után nem sok energiám maradt. :) A leves még tegnap készült, de ma is finom volt. :)

Póréhagymás-szalonnás burgonyakrémleves


- 20 dkg burgonya (megpucolva)
- 1 nagy szál póréhagyma (felhasználható része kb. 20 dkg)
- 2 gerezd fokhagyma
- 10 dkg húsos szalonna
- 8 dl zöldségalaplé
- 2 dl tejszín
- só, bors, olívaolaj
- petrezselyem
- 1/2 kisebb próéhagyma

A szalonnát kockákra vágjuk (ha szeletelt, akkor csíkokra), a krumplit nagyobb kockákra vágjuk, a póréhagymát pedig felkarikázzuk. A szalonnát kevés olajon megpirítjuk, majd rádobjuk a krumplit és a póréhagymát, valamint az összezúzott fokhagymát, majd pár percig pirítjuk. Ezt követően felöltjük a zöldségalaplével sózzuk ha kell, borsozzuk és lefedve hagyjuk megfőni a zöldségeket (kb 15-20 perc). Ekkor hozzáöntjük a tejszínt és botmixerrel pürésítjük. Még egyet forralunk rajta és kész is.
Passzol hozzá az aprított petrezselyem, valamint ami az én kedvencem volt ebben a receptben: a fél póréhagymát (vagy egy nagyobból kb. 10 centis darabot) egészen vékonyan felszeletelünk. Egy serpenyőben vagy lábasban kb. fél-egy centi magasan olajat töltünk és egy perc alatt kisütjük benne a póréhagymát, hogy jó ropogós legyen. Ezt kell a levesre szórni tálaláskor. Ha nem akarunk túl sok olajat pazarolni a bő olajban sütéshez, válasszunk kis átmérőjű lábast. :)

CH tartalom: 16 g CH/fő (fontos, hogy a krumpli, főleg pürésítve, tejszínnel vegyítve magas glikémiás indexű, ezért mindenképpen fogyasszunk mellett lassan felszívódó szénhidrátot ebédre, és alevest inkább a gyors részbe számoljuk és csak ritkán fogyasszuk)
Kalóriatartalom:  370 kcal/fő



Forrás: A legjobb receptek - Burgonya c. szakácskönyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...