2011. november 14., hétfő

Betegség, húsleves és rajzfilmek

Engem is utolért az idei első megfázás. Nem apróztam el, reggel egy órával felkelés után már 38 fokos lázam volt. Szerencsére a lázcsillapító levitte. Így most persze tömöm magamba a vitamint, a zsálya ill. gyömbéres teát, meg a húslevest. Nem véltelenül mondják, hogy ez utóbbi is egyfajta varázsszer. Tegnap este például ez vitte le a hőemelkedésemet is. :)
Mindenkinek megvannak amúgy a saját szokásai, hogy mit csinál, mikor beteg. Mindenki másképp szenved. :) Nekem egy bevált módszerem van a vegetatív állapot átvészelésére: a rajzfilmek. Ilyenkor mindig rajzfilmet kell néznem. Ez nálam egyfajta függőség :) Sajnos nincsen túl sok belőle itthon, mivel gyerekeink még nincsenek, magának meg az ember azért nem vesz tucatszám mesedvd-t. De azért van pár darab. Ma reggel épp a Herkules-re esett a választásom. Bár sokat nem láttam belőle a végén, mert elaldutam (ha már éjjel nem tudtam aludni, legalább a tv előtt) :)
Úgyhogy most rajzfilm, húsleves és tea. Meg egy 100-as csomag papírzsepi. :) És egy hatalmas vörös orr. :)

A recept már egy régebbi darab, még a blogírás előtti időszakból származik, azóta is várja a saját kis posztját. :) Nem kell hozzá kerti grillező sem, én a sütőben szoktam hasonlót készíteni. :) Télen-nyáron egyaránt finom. És mivel bármilyen mennyiségben készíthető, tökéletes az egyszemélyes receptek sorába is. Én minden esetre ma nem ezt eszem. A húsleves mellé kaptunk tegnap egy kis libát is a párom szüleinél, így ma szerencsésnek mondhatom magam, nem egy átlagos beteg-ebéd. :)

Paradicsomos-cukkinis-gombás csirkenyársak



Hozzávalók 2 személyre:
- 25 dkg csirkemellfilé
- 15 dkg koktélparadicsom
- 1 kis cukkini (kb 20 dkg)
- 10 dkg laskagomba
- 1/2 piros kaliforniai paprika
- 2 ek olívaolaj
- 1 tk édesnemes pirospaprika
- 1 csipet cayenne-i bors
- 1/2 tk őrölt kömény
- 2 gerezd fokhagyma
- só, bors

A húst felaprítjuk kockákra és pácot készítünk hozzá az olívaolajból, fűszerekből és a fokhagymából, majd legalább egy órán át hűtőben pihentetjük a húst a pácban. A cukkinit felkarikázzuk, a laskagombát és a paprikát darabokra vágjuk. A hurkapálcát/fa nyársakat 5 percre vízbe áztatjuk. Felhúzzuk rá a zöldségeket és húsdarabokat. 200 fokra előmelegített sütőben megsütjük / grillezzük.

CH tartalom: 12 g CH/fő
Kalóriatartalom:  327 kcal/fő


Forrás: a hús fűszerezését egy Stahl magazinban láttam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...