2011. november 28., hétfő

Nesze neked karácsonyi menü! :)

Úgy látom, most már tagadhatatlanul mindenhová "betört" a karácsonyi láz. Várom én is a karácsonyt. De az őrületért azért nem rajongok. November közepén karácsonyi dalokat hallani az áruházban, nem nekem való. A lakás feldíszítése már inkább. És a menü tervezgetése is. Rendhagyó módon, hogy máshogy. :)
Nálunk ugyanis nincs nagy sütés-főzés karácsonykor. Miért? Még nincsenek gyerekek, még kvázi mi vagyunk a gyerekek. Így mi megyünk el karácsonykor itthonról, vendégségbe, úgymond. Nagy bánatom ez amúgy. Hogy kimaradok ebből a sürgés-forgásból a konyhában. Hisz ilyenkor még azok is a konyhába vetik magukat, akik amúgy nem szoktak. Én meg ki vagyok tiltva, hisz a családnál annyi finomsággal tömnek tele, hogy gyakorlatilag utána már nincs is kedvünk nagyon enni. :)
De úgy döntöttem, teljesen azért nem hagyom ki a karácsonyi készülődést. Bár, kissé megreformáltam a dolgokat. Tavaly kezdődött, idén meg folytatni szeretnénk.
Adva van tehát, hogy karácsonykor mi megyünk látogatóba családhoz. Így nem kell készülni a 24-ére túlságosan, a 23 tehát szabad. Namármost, 23-án van a névnapom. Így úgy döntöttem, hogy nekem sütögetési szempontból ez a nap lesz a "karácsony". Nem étterembe megyünk, hanem magamat, magunkat vendégelem meg. Méghozzá a karácsonyi ízvilágok teljes mellőzésével. Az én kedvencem ugyanis az indiai. És nem túl sűrűn készítek, mivel ennyire fűszeres ételeket egyikünk stressztől megkínzott gyomra sem bír. De azért néha lehet, kicsit kevesebb chilivel persze, mint amit a recept ír. Szóval, nálunk 23-án indiaiaz ünnepi fogás. :)
Nesze neked tradicionális karácsonyi ízvilág!

Aki viszont mégis a hagyományokhoz fordulna, annak itt egy végtelenül egyszerű és elronthatatlan lazac recept. Még a múltkori csőben sült lazacnál maradt egy kevés, azt sütöttem meg. Végtelenül egyszerű, és nagyon finom. Szintén 15 percbe belefér.

Szezámmagos bundában sült lazac


Hozzávalók 2 főre:
- 2 kisebb szeletre vágott lazacfilé (kb. 20 dkg)
- 2 ek szezámmag
- olívaolaj
- só, bors

A halfilét lemossuk, szárazra töröljük, majd kevés sóval és borssal ízesítjük. Egy tálba szórjuk a szezámmagot és a hal két oldalát szépen beleforgatjuk. Egy serpenyőben kevés olívaolajon mindkét oldalát 2-2 percig sütve szépen átsütjük.

Nemes egyszerűséggel én ekkor friss fehér kenyérrel ettem, de bármilyen saláta jó lesz hozzá.

CH tartalom: nem kell számolni vele
Kalóriatartalom: 189 kcal/fő

2 megjegyzés:

  1. Ez jó! Én rántani (is) szoktam, de ez is nagyon ott van!))

    VálaszTörlés
  2. Lazacfilé helyett jó az afrikai harcsafilé is? Szeretem a halat, de mióta ügyeleten kötöttem ki a torkomba szúródott szálka miatt, már a filézettől is tartok.
    Kérdés ha étteremben szálkát találok a "filézettnek" mondott halban köteles vagyok kifizetni? Vagy visszaküldhetem? Márr nincs bizodalmam a halakban sem.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...