2011. november 18., péntek

Persze megint maradt egy adag üres tészta

A héten tésztát csináltam magamnak (majd lesz arról is recept, csak még nem jutottam el oda, hogy megírjam  a posztot hozzá), és persze, mivel nem szoktam a tésztát méricskélni, megint kicsit többet sikerült kifőznöm, mint amit terveztem, történetesen 3 adagra elegendőt. A feltét 2 adagra valóhoz készült, így mára maradt egy adag üres tésztám. Ezen már meg sem lepődöm. :)
Tegnap este azt gondoltam, majd kreatívkodok rá valamit, úgyis piacozni akartam délelőtt.
E helyett mit tettem? Leültem dolgozni, és a gyomrom korgása térített észre hármonegyed kettőkor, hogy héhé hahó én is létezem, mármint a pocakom, enni is kéne valamit. Ráadásul a fájos torkomra sem ittam még teát ma. Szóval, géptől elszakad, hűtő kinyit, és reménykedik, hogy maradt még valami az aljában és nem csak magában kell a tésztát enni.
De szerencsém volt, két töppedező-fonnyadozó paradicsom ott pihent a zöldséges fakkban, így elő a kést, a serpenyőt, és 10 perc múlva már jóllakottan ülhettem vissza ide a gép elé. :)

A legegyszerűbb paradicsomos tészta (1 főre)


- 20 dkg  paradicsom
- 1/2 fej közepes méretű lilahagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 1/2 tk friss kakukkfű
- 1/2 tk friss bazsalikom
- só, bors, olívaolaj
- 12 dkg durum tészta
- ízlés szerint reszelt sajt a tetejére

A tészta kifőzésével nekem már nem volt gondom, de amúgy ezzel kéne kezdeni. Aztán felaprítjuk a hagymákat, kevés olívaolajon megpároljuk. Közben felkockázzuk a paradicsomot, lehetőleg kisebb kockákra, de ha nincs időnk, akkor ahogy jólesik. :) Ha megpárolódott a hagyma, rádobjuk a paradicsomot, sózzuk, brosozzuk, majd közepes lángon megvárjuk, amíg először kifő a leve, majd elkezd besűrűsödni. Ekkor hozzáadjuk a felaprított friss fűszereket, vagy a szárítottakat, és kész is a szósz.

CH tartalom: 49 g CH/fő
Kalóriatartalom: 340 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...