2011. december 3., szombat

Kísérletezőkedvű spontaneitás

Na most egy olyan recept következik, ami, azt hiszem, a hétköznapi menüsorban ritkán szerepel. Nem azért, mert én olyan hű de gourmet vagyok és nagy kísérletező. Persze, szeretek kísérletezni, de bizonyos kereteken belül. Általában a legközelebbi hipermarket árukínálata szabja meg a határt, meg a kis zöldséges a sarkon. Meg vannak elveim is, mi szerint mindent csak mértékkel. Igaz, szerintem a többség kísérletező határait így is sokszor túllépem. :) De félreértés ne essék, nem hinném, hogy ez a fogás olyan hatalmas találmány, sőt. Egyáltalán nem. Csak épp váratlan módon beletettem egy szem fügét is. Miért?
Egy spontán pillanatban jött az ötlet, mikor is vettem egy szem fügét a közértben.

Lehet előétel, főétel, vagy aminek szeretnénk, nehezen tipizálok. :)

Rukkola saláta csirkével, fetával és fügével


Hozzávalók 1 személyre:
- 10 dkg csirkemell
- 5 dkg rukkola
- 1 füge
- 1 ek feta
az öntethez:
- 1 kávéskanál méz
- 1 teáskanál szójaszósz (cukor és gluténmentes)
- 1/2 teáskanál citromlé

A csirkét apró kockákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, egy serpenyőben kevés olívaolajon kisütjük. A fügét cikkekre vágjuk. A rukkolát alaposan megmossuk, lecsepegtetjük, madj összekeverjük a csikrével és fetával. Az öntet hozzávalóit elvegyítjük, ráöntjük a salátára, végül ráhelyezzük a fügeszeleteket, és kész is.

CH tartalom: 15 g CH/fő (ebből 10 g gyors CH)
Kalóiatartalom: 319 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...