2012. április 18., szerda

Amit egyszer megszoktunk...

Tegnap délután úgy gondoltam, meglepem Uramparancsolómat vacsira. Szilveszterkor ugyanis nagykanállal ette a francia salátát, amúgy meg valamiért nem szoktam készíteni. Hát most megcsináltam. Hazajön, fáradtan a munka után, és nem épp a legvidámabb hangulatban. Na, gondoltam, majd most jól megörvendeztetem a vacsival, erre megrökönyödve visszakérdez, mikor előveszem neki a salit és mondom, hogy jó étvágyat: "És mi van hozzá???" Nem is értettem a kérdést. Nálunk ugyanis a franciasaláta kenyérrel vacsoraként funkcionált. Náluk viszont köretként. Puff neki. Ennyit arról, hogy az ember jót akar. :) Állhattam neki még húst sütni. :)
Na ezért nem szoktam olyan dolgokat főzni, amiknek az elkészítési módját, ízét már megszokta gyerekkorában. Azzal úgysem lehet versenyezni.

Legyen inkább valami teljesen más, azzal nem tudok akkora bakot lőni. :)

Wokos kínai keles csirke tésztával


Hozzávalók 4 személyre:
- 40 dkg csirkemellfilé
- 1 fej vöröshagyma
- 1 kaliforniai paprika
- 2 gerezd fokhagyma
- 3 cm gyömbér
- 1/2 kínai kel
- 18 dkg wok tészta (durumlisztes)
- 1/2 kk cayenne-i bors
- 2 ek szójaszósz
- 1 ek halszósz
- 1 tesákanál nyírfacukor

A húst csíkokra vágjuk. A vöröshagymát, a fokhagymát felaprítjuk. A gyömbért lereszeljük. A kaliforniai paprikát és a kínai kelt felcsíkozzuk. A tésztát a leírásnak megfelelően pár perc alatt megfőzzük, leszűrjük, majd félretesszük.
A wokot felhevítjük, és megpirítjuk benne a vöröshagymát, 2 perc után rádobjuk a fokhagymát és a gyömbért, egy percig pirítjuk, majd hozzáadjuk a csirkehúst. Ha átsült, hozzáadjuk a kaliforniai paprikát, pár percig még pirítjuk, majd végül belekerül a kínai kel is. Mikor kicsit összefonnyadt, belekeverjük a tésztát. Összeforgatjuk, ízesítjük a cayenne-i borssal, szójaszósszal, halszósszal és cukorral és kész is.

CH tartalom: 36 g CH/fő
Kalóriatartalom: 336 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...