2012. június 28., csütörtök

Már megint a bazsalikomot zabálják...

Azt hiszem, tegnapelőtt elkiabáltam, mikor azt mondtam, idén megúsztam a mindenféle rovarjárást az erkélyen. Ma, kb. egy hónapnyi elhanyagolás után nekiláttam, hogy rendet és tisztaságot tegyek az erkélyen. Az egyik sarokban négy cserépben nőnek a különböző bazsalikomok (magas, lila, fahéjillatú), és látom, bizony, megint valami rágja a leveleiket. Az összes többi fűszernövény szerencsére sértetlen, a bazsalikom meg... Nézem-nézegetem a leveleket és lám, ott rejtőzik: egy szöcske. Tudja az is, hogy mi a jó neki, a fene enné meg. Takarítás és növényrendezés közepette felfedeztem, hogy nem egyedül volt a kis drága, hanem párban... a kis szemtelenek, eszik a bazsalikomomat. Tavaly meg a tücsök zabálta, éjszaka meg ciripelt. Jól el is zavartam most őket, keressenek egy másik 3. emeleti erkélyt, ahol vígan bazsalkimot lakmározhatnak...

Ami pedig a főzést illeti, két hét nyaralás után ismét megy a sütő. No nem bonyolítottam túl így elsőre, de szerintem nem is kell. :)

Mediterrán zöldségekkel sült csirkemell


Hozzávalók 4 személyre:
- 40 dkg csirkemellfilé
- 2 nagyobb paradicsom (kb. 20 dkg)
- 1 cukkini (kb. 20 dkg)
- 1 padlizsán (kb. 25 dkg)
- 1 tv paprika
- 1 nagy lilahagyma
- 2 ág rozmaring
- 3 ág kakukkfű
- 10-12 bazsalikomlevél
- 2 ág oregánó
- só, bors, olívaolaj
- 10 dkg reszelt sajt

A padlizsánt 1 centis karikákra vágjuk, besózzuk, és hagyjuk fél órát állni, majd a levét felitatjuk egy papírtörlővel. A csirkemellből 4 szeletet vágunk, besózzuk, borsozzuk. A cukkinit, lilahagymát és paradicsomot felkarikázzuk, a paprikát felszeleteljük. A zöldfűszereket durván felaprítjuk és 3 ek olívaolajjal elkeverjük. Egy lapos tűzálló tálat kikenünk olajjal, és legyezőszerűen felsorakoztatjuk benne felváltva a zöldségeket és a húst, a zöldségeket enyhén sózzuk is. Rétegenként elkenünk rajta egy keveset a fűszeres pépből. A végén rászórjuk a reszelt sajtot. Alufóliával lefedjük, és 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük 35 percre, majd levesszük a fóliát, és még 10-15 percig sütjük 200 fokon.

CH tartalom: 10 g CH/fő
Kalóriatartalom:  286 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...