2012. augusztus 23., csütörtök

Fő a meggyőződés

Kánikula, forró lakás, és akárhogy is próbálom elképzelni magam az Adriára, az erkély alatt elhúzó troli zaját sehogy sem tudom tengerzúgásnak hallani. Épp ezért hangulatjavítóként nekiállok ebédet készíteni. Nem túl praktikus ugyan a 30 fokos lakásban, de bizony sütőben sültet készítek.
Uramparancsolóm hazaérkezik ebédre. Mikor konstatálja a hőmérsékletet, és hogy megy a sütő, a következő rövid párbeszéd zajlik le:
- Szerintem nem épp a legjobb ötlet most sütőben sütni...
- Szerintem meg de.
Fő az összhang, és a meggyőződés. :)

A fotó és a mennyiségi arányok senkit ne tévesszenek meg, nekem egy 3 fős adag sült ebben a tálban, jó nagy csirkemellekből. A receptleírást adaptáltam 4 főre.
Ha nagyon menőmanó akarnék lenni gasztro berkekben, akkor biztosan azt mondanám, hogy használjunk chorizót. De nekem bizony tökéletesen megfelel a jófajta magyar piaci sütni való kolbász. :)

Kolbászos-olajbogyós csirkemell



Hozzávalók 4 személyre:
- 4 kisebb csirkemellfilé (kb. 60 dkg)
- 20 dkg sütni való kolbász
- 3 nagyobb paradicsom (kb. 30 dkg)
- 20 dkg zöld olajbogyó
- 2 ek friss kakukkfű
- 5 gerezd fokhagyma
- olívaolaj
- só, bors
a körethez:
- 90 dkg burgonya (tisztítva mérve)
- só
- olívaolaj

A csirkemelleket besózzuk, borsozzuk. A kolbászt felkarikázzuk. A paradicsomot felnegyedeljük. Egy serpenyőben kevés olívaolajat hevítünk, és 1 percig pirítjuk benne a kolbászt és a kakukkfű felét. Kiszedjük a kolbászt, és a kisült zsíron 2-2 percig pirítjuk a csirkemellek mindkét oldalát. Ekkor egy tűzálló tálba tesszük a csirkemelleket, a kolbász kétharmadát, az olajbogyót, a paradicsomot és az egész fokhagymagerezdeket. Meglocsoljuk a serpenyőben maradt zsiradékkal, rászórjuk a kakukkfű másik felét.
200 fokra előmelegített sütőbe tesszük. 20 perc sütés után hozzáadjuk a megmaradt kolbászt, még 10 percig sütjük és kész is.

Köretként én sütőben sült krumplit készítettem hozzá, de hogy ne tartson túl sokáig, az egész krumplikat kb. 10 percig előfőztem, pont annyira, hogy már majdnem teljesen átfőjön, de felkarikázás közben ne essenek szét a szeletek. Tűzálló tálba szórtam, olajjal meglocsoltam, sóztam, borsoztam és a hússal egy időben betettem a sütőbe. Így pont egyszerre lettek kész.

CH tartalom: 49 g CH/fő
Kalóriatartalom: 734 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...