2012. szeptember 7., péntek

Kísérlet hajdinával

Új étrendemben sajnos száműzni kellett a tradicionális édességeket. Mivel azonban az én lelkesedésemet nehéz megtörni, hát keresem az alternatív megoldásokat. Sajnos a tradicionális piskóták módosítása zabliszttel, vagy teljes kiőrlésű liszttel azért esik ki, mert egy-egy szelet nagy mennyiségű szénhidrátot tartalmazna még akkor is, ha édesítőszert használok. Épp ezért valami olyat kerestem, ami fizikai térfogatát tekintve kis méretben is elkészíthető és megfelel a tízóraira előírt kritériumoknak. Végül a választásom a hajdinalisztre és a palacsintára esett. Ez nagyjából elronthatatlannak tűnt, és sok helyen dicsérték a remek ízét. És mivel tegnap voltam beszerző körúton, hát volt itthon hozzá hajdinaliszt is. Nekem nagyon tetszett.
A "feltétet" illetően igazából ehetjük bármivel, lekvárral, csokiöntettel, mézzel összesütött gyümölcsökkel, amire épp vágyunk. Mivel én nem akartam cukrot használni, egyszerűen csak megpirítottam vajon a fehér húsú őszibarackot. Mennyei volt, vétek hozzá cukrot, vagy mézet adni, annyira édes magában is. Tökéletes tízórai, nekem. :) Bűnözés nélkül. :) Najó, azért a tésztába az az egy evőkanál méz benne maradt, de úgy döntöttem, annyitól nem fog az inzulinszintem ingadozni. :)

Hajdinapalacsinta sült őszibarackkal (12 kisebb darabhoz)


- 16 dkg hajdinaliszt
- 1 tk sütőpor
- 1 ek méz
- 1 tojás
- 1 ek vaj
- csipet só
- 2,4 dl tej

A "feltéthez":
- 2-3 őszibarack
- vaj

A hajdinalisztet elkeverjük a sütőporral, a sóval. A tojás sárgáját elkeverjük a tejjel és a mézzel, az olvasztott vajjal, a fehérjét pedig géppel kemény habbá verjük. A száraz hozzávalókat robotgéppel elkeverjük a folyékonyakkal, majd egy spatulával/fakanállal beleforgatjuk a tojásfehérje habot.
Vajjal kikent serpenyőben kisütjük a palacsintákat.
A barackot vékonyan felszeleteljük, és pár perc alatt kevés vajon mindkét oldalát megpirítjuk.

CH tartalom: 12 palacsinta esetén 1 palacsinta barackkal (10 dkg) 20 g CH-t tartalmaz (ebből 11 g lassú CH, 9 g gyors CH)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...