2012. szeptember 15., szombat

Kókusztej, favorit.

Rajongásom a kókusz iránt hétköznapi apróságokban nyilatkozik meg leginkább. Hol a zabpelyhes joghurtba keverem, hol a tejszínhabhoz és magában kanalazom, időnként pedig süteményekbe, vagy épp egy currybe. Épp ezért a  kókusztej is favorit. De nyáron valahogy mindig a könnyebb ízekre vágyom, ilyenkor tejszínt is keveset használok. A hűvösebb napok azonban hozzák magukkal a dúsabb, fűszeresebb ízeket. Hála a nővéremnek, mindig akad itthon igazi jó minőségű kókusztej, így nem kell szaladgálnom utána a városban. Hetek óta fenem rá a fogam, hogy valami kókusztejes készül. Ezerféle receptet kinéztem, de legvégül mégis a főételek és levesek helyett egy desszertre esett a választásom.
A rizses desszerteket úgyis imádom, így nem is értem, hogyhogy nem készítettem még kókusztejes tejberizst. De ami késik, nem múlik. És ezen a gyönyörű, napsütéses őszi délutánon mindennél jobban is esik.

Kókusztejes tejberizs ananásszal (6 kisebb adaghoz)



- 150 g kerek szemű rizs
- 400 ml kókusztej (1 konzerv)
- 2,8 dl tej
- 90 g nyírfacukor (ízlés szerint lehet több) / eritrit
- 2 ek kókuszreszelék
- 1/2 ród vanília
- 1 lime
- 250 g ananász megpucolva

Egy vastag aljú fazékba öntjük a kétféle a tejet, a cukrot, a rizst, a kókuszreszeléket, a vaníliarúd kikapart belsejét és magát a vaníliarudat is. Feltesszük főni, és alacsony lángon forróstól számítva kb. 25 percig főzzük, közben gyakran megkeverjük, mert könnyen letapad, vagy leég az aljára. Közben a lime héját lereszeljük, a levét kicsavarjuk. Utóbbit a tejberizshez keverjük. Az ananászt vékonyan felszeleteljük, tálalás előtt a rizshez keverjük. Poharakba adagoljuk, és tálaláshoz megszórjuk a lime reszelt héjával.

CH tartalom: mivel én cukor helyett eritritet használtam, aminek nincsen CH tartalma, így 1 adag 26 gramm CH-t tartalmazott (9 g gyors, 17 g lassú). Ha normál cukrot használunk, akkor adagonként plusz 15 g CH-t tartalmaz még, nyírfacukorral plusz 7,5 g.
Inzulinrezisztensek szempontjából egyként picit csalás ez a recept, mert nem barna rizst használtam. Egyébként láttam már a boltban kerek szemű barnarizst is, de majd legközelebb. Ennyi kis csalás belefér. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...