2012. október 7., vasárnap

Hétvégi kiruccanáshoz

A múlt hétvégén a Tisza-tóhoz utaztunk. És mivel a napokat természetesen nem úgy terveztük, hogy az apartmanban töltjük, igyekeztem előkészülni, hogy a kedves kis napi hatszori étkezéses inzulinrezisztencia diétám miatt ne kelljen se feleslegesen a konyhában állni, se időzíteni a kirándulásokat. Épp ezért előző nap hozzáláttam, hogy olyan ételeket készítsek, melyek hidegen is élvezetesek.
Még nyáron kinéztem egy receptet ismételten a GoodFood-ból, úgy tűnik, a kattanásom a receptjeik iránt nem csökken. :) Ez pedig egy húskenyér volt, jó sok friss zöldfűszerrel, ami természetesen az erkélyről került bele frissen. Nem sűrűn veszek ugyan marhahúst, de ennél a receptnél a kedvenc hentesemnél kaptam jó áron, így végül vettem. A tervem egyébként az volt, hogy egy kis paprikával két szelet kenyér között tökéletes úti-ebéd lehet belőle. De melegen, krumplival mondjuk remek főétel is lehet.
A másik dolog, amit készítettem, egy rizssaláta volt. Nézegettem sokféle receptet, de inkább mentem a magam feje után. A rizssalátát ugyanis szeretem hidegen is, így szintén egy kis műanyag dobozkában, műanyag villával könnyen szállítható és fogyasztható ebéddé válik.

Rizssaláta sült paprikával, zöldbabbal, fetával és pestóval (2 főre)


- 12 dkg barna rizs
- 16 dkg zöldbab
- 2 kápia paprika
- 10 dkg feta sajt
- 45 g újhagyma
- 1 ek pesto

A barna rizst kb. 30 perc alatt megpároljuk. Közben a paprikát nagyobb kockákra vágjuk, kevés olívaolajjal összeforgatjuk és egy sütőpapírral bélelt tepsiben 160 fokon kb. 15-20 perc alatt megsütjük. A zöldbabot lobogó sós vízben roppanósra főzzük, majd lecsepegtetjük. Egy serpenyőben kevés olívaolajat hevítünk és a zöldbabot és az újhagymát megpirítjuk benne. Ha elkészült a rizs, hagyjuk a hozzávalókat langyosra hűlni, majd mindent összekeverünk: a rizst, a zöldbabot, a paprikát, a hagymát, a fetát és a pestot. Hidegen / melegen / langyosan tálaljuk.

CH tartalom: 50 g lassú CH


Zöldfűszeres húskenyér álá GoodFood


- 50 dkg darált marhahús
- 50 dkg darált sertéshús
- 1 kis fej hagyma (kb.10 dkg)
- 2 gerezd fokhagyma
- 2 tojás
- 1 ek frissen aprított oregánó
- 1 ek frissen aprított kakukkfű
- 2 kis ág rozmaring
- 50 g zsemlemorzsa
- 1 tk só
- bors
- olívaolaj (a sütőforma kikenéséhez)

A hagymát és a zöldfűszereket felaprítjuk, a fokhagymát összepréseljük és egy nagy tálban minden hozzávalót alaposan összegyúrunk. Egy vekinformát olajjal kikenünk, belepúpozzuk a masszát. A tetejére még egy kevés kakkfüvet szórunk és meglocsoljuk kevés olívaolajjal. 160 fokra előmelegített sütőben sütjük 70 percig.

CH tartalom (12 szelet esetén): 1 szelet 3,6 g CH-t tartalmaz

Forrás: GoodFood 2012. augusztus

4 megjegyzés:

  1. ma csak a rizssalátát készítettem el, isteni finom lett! holnap a húskenyeret is megcsinálom :) Olyan jó, hogy rád találtam!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj köszönöm! Valahogy sosem hiszem el, hogy amiket főzök, az másnak is ízleni fog, így egy ilyen visszajelzés hatalmas öröm számomra! :)

      Törlés
  2. Köszönöm,hogy ilyen részletesen adsz tanácsot, mert a témában teljesen kezdő vagyok. Ha van még valami okos tanácsod recepted szívesen veszem .-inzulinrezisztencia-

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm,hogy ilyen részletesen adsz tanácsot, mert a témában teljesen kezdő vagyok. Ha van még valami okos tanácsod recepted szívesen veszem .-inzulinrezisztencia-

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...