2012. október 15., hétfő

Nem csak a leves lehet melengető

Kezdjük ezt a kellemesen hideg hétfő őszi reggelt valami melengetővel. Múlt héten megfáztam picit, és a gyógyulás érdekében természetesen vágytam valami csípősre. Mivel még mindig akad a kamrában dugi vörös curry paszta, ezért most előhalásztam vésztartalékként, és ezzel készítettem a főételt. Aztán majd lesz belőle leves is a héten.
A fogás stílszerűen ázsiai, és most újfent rizzsel készítettem. Kifejezetten beleszerettem a pirított rizses, wokban készült egytálételekre. Gyorsan el is készíthető, és jól variálható. Ez most egy nagyon egyszerű változat lesz, mivel nem volt időm bevásárolni sem, a mélyhűtőben pedig csak karfiolt találtam. A belekerült csirkehús onnét származott, hogy a húslevesbe belefőztem egy egész csirkét, pontosan azzal a hátsó szándékkal, hogy a húsát majd sokféleképpen fogom felhasználni.

Vörös currys pirított rizs karfiollal és csirkehússal (wokban készítve) - 1 főre

 
- 5 dkg barna rizs (használhatunk fehéret is)
- 15 dkg karfiol
- 1/4 kisebb vöröshagyma (kb. 20 g)
- 1 ek vörös curry paszta
- 6 dkg főtt/sült csirkehús
- só, olívaolaj

A rizst leöblítjük, majd kevés olívaolajon lepirítjuk és kétszeres mennyiségű vízben kb. 35 perc alatt megpáruljuk. Amíg a rizs puhul, addig a karfiolt lobogó sós vízben roppanósra főzzük, leszűrjük majd félretesszük. Ha a rizs elkészült, a wokban kevés olívaolajat hevítünk. Megpirítjuk a hagymát, majd lehúzzuk a tűzről és hozzáadjuk a curry pasztát. Fél percig kevergetjük, visszatesszük a tűzre és hozzáadjuk a csirkehúst. Ha átmelegedett, hozzákeverjük a rizst és a karfiolt is. Még pár percig pirítjuk nagy lángon és kész is.

CH tartalom: 1 adag 42 g lassú CH-t tartalmaz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...