2012. október 4., csütörtök

Pénteki piac - imádom

Holnap péntek. Én pedig kezdek rájönni, hogy a péntek kora reggeli piacot szeretem a legjobban (azért kora reggeli, mert akkor még nincsen őrült tömeg). Főleg így ősszel. Szerintem az én esetemben terápiás céllal is alkalmazható a piacozás, mert legyen bármilyen rossz kedvem, a gyönyörű zöldségektől és gyümölcsöktől roskadozó standok láttán mindig jobb kedvre derülök. Csak az jelent ilyenkor problémát, hogy legszívesebben rengeteg dolgot vennék, csak nem bírnánk megenni ketten. :) Épp ezért csütörtök este mindig menüt tervezek, ahogy most is. Természetesen utána mindig mást veszek a piacon. :)
Pár hete is így jártam, végül menet közben "ihletődtem", mikor jó áron kaptam szűzpecsenyét, pedig eredetileg pulykahúst akartam venni. :)
A szűzpecsenye pedig Uramparancsolóm kedvence, így ha azt veszek, rosszat nem tehetek. A recept egyszerű, és csodálatosan szaftos marad a hús a sütés végére is. Ráadásul gyorsan elkészíthető. Érdemes kipróbálni, főleg, hogy milyen végtelenül egyszerű elkészíteni.
A köret kicsit lassabb műfaj, bár nem kell ott állni mellette, úgyhogy ez sem gond. A gerslit pedig azért próbáltam ki végre, hogy újabb alternatívát találjak a rizsre, de ahogy látom, mostanság ez is divatos. :)

Baconben sült szűzpecsenye újhagymás gerslivel



- 50 dkg szűzpecsenye (én 2 vékonyabbat kaptam)
- 2 púpos tk paradicsompüré
- 1 ek frissen aprított oregánó
- 1 ek friss kakukkfű
- 6 szelet bacon

Hozzávalók a körethez:
- 20 dkg gersli (árpagyöngy)
- 6 dl zöldségalaplé
- 4 szál újhagyma (kb. 100 g)
- 1/2 fej vöröshagyma (kb. 40 g)
- 1 ek friss kakukkfű

A körethez a gerslit alaposan leöblítjük vízzel, hogy a felfogott víz már átlátszó legyen. A vöröshagymát felkockázzuk, az újhagymát felszeleteljük. Egy vastag aljú fazékban kevés olívaolajon megpároljuk a hagymát, majd hozzáadjuk a gerslit. Pár percig pirítjuk, majd felöntjük a zöldségalaplével, kevés sót adunk még hozzá és a kakukkfű felét. Lefedve kb. 30-35 perc alatt megpároljuk. Mielőtt a gersli megpárolódna, az újhagymát kevés olívaolajon lepirítjuk. Ha elkészült a gersli, a maradék kakukkfüvet és az újhagymát hozzáadjuk.
A szűzpecsenyéről levágjuk a zsíros, inas részeket. A paradicsompürét elkeverjük az oregánóval és a kakukkfűvel, némi sóval és borssal. A húsra kenjük a fűszeres paradicsompürét, majd betekerjük a baconnel. Legalább 1 órán át a hűtőben pihentetjük. Ezt követően egy sütőpapírral bélelt tepsibe / tűzálló tálba fektetjük a húst, és 200 fokra előmelegített sütőben sütjük 10 percig. Ekkor mérsékeljük a hőfokot 160 fokra, és még 15 percig sütjük. Ha megsült a szűzpecsenye, deszkára tesszük, hagyjuk kicsit hűlni, majd felszeletelve tálaljuk.
 
CH tartalom: 1 adagban 40 g lassú CH (ez gyakorlatilag a köret CH tartalma, a paradicsompürében ugyan van egy kevés, de azzal én nem számoltam)
 
 

1 megjegyzés:

  1. Szia! Ezt a receptet szeretném a hétvégén elkészíteni. Tudnál segíteni, hogy hány adagra vannak a mennyiségek? Kettő? Az egy adag köret akkor a megfőzött mennyiség felét jelenti? (A CH miatt kérdezem.) Köszi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...