2013. július 29., hétfő

Melegben még a borosüvegek is potyognak :)

Minekutána a mai estémet azzal kezdtem, hogy a bevásárlószatyrokból kipakolva egy üveg vörösbort összetörtem a konyhakövön, úgy döntöttem, hogy egyelőre jobb, ha még nem állok neki azonnal a holnapi ebéd megfőzésének. Még a végén ismét valamelyik ujjam bánná, vagy egy újabb üveg bor, azért meg már így is kár. :)
Épp ezért főzni sem fogok valószínűleg túl bonyolultat, valami ehhez hasonló fog készülni. Libanoni bulgursaláta receptből már számosat találtam, az arányok változnak ezekben, de azért a lényeg ugyanaz. Én gyakran készítem, egyszerű, könnyű, gyors, friss, nyárra való. Persze a hozzávalók arányain lehet módosítani, az eredeti recept is más arányokkal számolt. A hús (sült csirkemell) csak Férjemuram miatt került mellé, magában is kiválóan megállja a helyét.

Libanoni bulgursaláta




- 12 dkg bulgur
- kb. 30 dkg paradicsom
- 3 szál újhagyma (kb: 2 dkg)
- 2 ek frissen aprított petrezselyem
- 1 ek frissen aprított menta
- 1/2 citrom leve
- 2 ek olívaolaj
- só
- opcionális: 50 dkg csirkemellfilé (sózva, borsozva, olívaolajon kisütve)

A bulgurt dupla mennyiségű forró vízzel leöntjük és alacsony lángon lefedve megfőzzük, amíg elpárolog róla a víz. A paradicsomot, újhagymát és fűszereket apróra vágjuk és ha a bulgur langyosra hűlt, hozzákeverjük. Sóval, citromlével és olívaolajjal ízesítjük.

CH tartalom: 1 adag 35 g lassú CH-t tartalmaz



Forrás: 100 Saláta c. szakácskönyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...