2013. szeptember 7., szombat

Az új lakónk

Pénteken hazajött velünk az új lakónk, pontosabban az új tévé. Bevallom őszintén, nem vagyok az a technikai kütyü rajongó. Sosem követtem a trendeket, így most azért meglepetésként ért, mi mindent tudnak ezek az okos tévék. Bár, még barátkoznom kell vele. Nekem túlságosan dominál most a nappaliban a tévé, de majd biztosan hozzászokok. Más választásom úgy sincs, ha már itt van. :) Majd megszokom. Hiszen azért jó, csak nekem picit nagy. :)
Különben is, egy rossz szavam sem lehet, ritkán veszünk ilyen dolgokat. Én bezzeg mindig bővítem a kis konyhai készletemet. :)

Sült töltött paprika


- 180 g barna rizs (1 teli csésze)
- 1 kisebb vöröshagyma (80 g)
- 300 g darált sertéshús
- 2 gerezd fokhagyma
- 1/2 póréhagyma (80 g)
- 12 db paprika (hasznosított része kb. 700 g)
- 100 g tejföl
- 1 tk szárított kakukkfű
- só, bors, olívaolaj

A barna rizst kevés olívaolajon megpirítjuk, majd felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel. Sózzuk, majd kb. 45 perc alatt alacsony lángon megfőzzük a rizst.
Közben a vöröshagymát és a fokhagymát felaprítjuk, a póréhagymát felkarikázzuk. 2 evőkanálnyi olívaolajon megpirítjuk a vöröshagymát, 2 perc után hozzáadjuk a fokhagymát és a pürét is. Ha megsültek, hozzáadjuk a darált húst, sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük, és kb. 5 perc alatt megsütjük. Félretesszük, amíg a rizs megfő. A paprikákat kicsumázzuk, kirázzuk belőle a magokat, majd kibélelünk egy tepsit sütőpapírral.
Ha kész a rizs, összekeverjük a hagymás hússal és a tejföllel, majd beletöltjük a paprikákba egy kiskanállal. A töltött paprikákat a tepsira helyezzük, kevés olívaolajjal meglocsoljuk. 180 fokos sütőben kb. 25-30 percig sütjük őket, amíg szépen megpirulnak.

CH tartalom: 1 paprika 14 g CH-t tartalmaz, 1 adag 3 paprika,, ami 43 g CH



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...