2013. november 30., szombat

Ez itt nem rólam szól

Szóval az úgy kezdődött, hogy egy hónapja megláttam Babettnél a sárgarépás, magvas kenyér receptjét. Azóta szerintem nem volt olyan nap, hogy ne gondoltam volna erre a kenyérre (tudom, beteges... :)). Először azét nem tudtam elkészíteni, mert mostanában sehol nem kaptam fehér tönkölylisztet, márpedig azzal akartam készíteni. Aztán időm nem volt. Mára viszont addig fajult a házi kenyér, és leginkább e kenyér utáni vágyam, hogy úgy döntöttem, nekiesek munka után. Persze menet közben derült ki, hogy a napraforgómag bemolyosodott, hát mehettünk a boltba is. Ezek után sikerült az első egy óra kelesztés után rossz arányban összekevernem a hozzávalókat (egész egyszerűen elnéztem), ezáltal olyan lett a tészta, mint egy betondarab, amit keleszthetnék az örökkévalóságig, sosem lenne jobb. Hát bekevertem újra az alapokat, hogy elölről kezdjem az egyészet. Durva becslésem szerint éjfél előtt biztos nem lesz kész a kenyér, ami annak tudatában, hogy legkésőbb 5:30-kor kelnem kell holnap, nem épp a legjobb hír. De akkor is, én ma megsütöm ezt a kenyeret.
Az Urammal épp évődtünk valamin, amikor is közöltem vele, hogy "látod, még kenyeret is sütök neked". Ő pedig erre a létező legkomolyabb ábrázattal: "Ez itt most nem rólam szól, ezt mindketten tudjuk. Ezt most ne fogd rám." És milyen igaz. :) Ez rólam és a kenyérről szól. A lehető legkomolyabban. És a dacos kis temperamentumomról, ami nem hagyja, hogy ha egyszer a fejembe veszek valamit, azt ne valósítsam meg. :)

A sárgarépás kenyér (ami reményeim szerint előbb-utóbb csak elkészül) mellé pedig jöjjön egy sárgarépás recept. Nálam ez a köret abszolút sikert aratott. Mondjuk, imádom a nyers sárgarépát. :)

Édesköménymagos sertésszűz gyömbéres sárgarépa salátával


-50 dkg sertésszűz
- 2 tk édesköménymag
- 1 tk cayenne-i bors
- 50 dkg sárgarépa (megpucolt állapotban mérve)
- 4 cm gyömbér
- 1 ek fehérborecet
- 1/2 citrom leve
- 4 ek olívaolaj
- 2 ek vaj
- só, olíavaolaj

Az édesköménymagot mozsárban megtörjük, lekeverjük a cayenne-i borssal és egy fél teáskanálnyi sóval. A sertésszűzet lehártyázzuk, szárazara töröljük és jó alaposan bedörzsöljük a fűszerkeverékkel. Ha van időnk, pár órára hagyhatjuk állni a húst, hogy kicsit átjárják a fűszerek. Egy serpenyőben  felforrósítjuk a vajat egy evőkanálnyi olívaolajjal és a húst nagy lángon kérgesre pirítjuk minden oldalán. Ezt követően tűzálló tálba tesszük, alufóliával lefedjük és egy órán át sütjük alacsonyabb hőfokon, 160 fokon (nem légkeveréses) a sütőben.
A salátához lereszeljük a sárgarépát. A reszelt gyömbért elkeverjük a fehérborecettel, citromlével, 4 ek olívaolajjal és kész is ezzel ízesítjük a salátát.

CH tartalom: egy adag 10 g lassú CH-t tartalmaz. (Mivel ez a diétában még elég kevés mennyiségű szénhidrát, ezért egy sütőtökkrémleves remek kiegészítője lehet, vagy egy nagyobb muffinnak :))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...