2014. március 18., kedd

Nézzük a jó oldalát :)

Nem tudom eldönteni, hogy a javulás jelének, vagy szimplán lázadásnak fogjam fel, hogy hajlandó vagyok blogbejegzést írni. 4 napja gyakorlatilag nem keltem fel a kanapéról, és felváltva fújom az orrom vagy épp köhögök. Két éve nem kapott így el betegség, úgyhogy még dühös is vagyok. :) Pedig milyen büszke voltam, hogy amióta csináljuk a diétát, nem is voltam beteg. No tessék. Bár, az is igaz, amilyen mértékben az utóbbi időben tartottam a diétát, nem csoda, hogyvégül lebetegedtem. Ez a bosszú biztos, vagy inkább a figyelmeztetés. :) Cserébe most egész nap csak gyümölcsöt ennék, gondolom, a vitaminok miatt kívánja a szervezetem. :) De nézzük a jó oldalát: az egyetlen plusz tevékenység, amire képes voltam, hogy beindítottam a mosógépet. Ezzel végre sikerül "feldolgozni" azt az irdatlan mennyiségű mosatlan ruhát, ami karácsony óta egyszerűen nem tud apadni a fürdőszobai szennyestartóból. Bár, cserébe most a hálóban sorakozik úgy 5-6 adag mosott ruha, várva a sorát, hogy összehajtogassam őket, amihez viszont már nincsen erőm.
Ami egyébként ebben a mostani betegségben a legrosszabb, az az, hogy a szememre ment. Gyakorlatilag folyamatosan ég és fáj, ami azt eredményezi, hogy a szemüveget már nem bírom felvenni. Így viszont nem látok. :) De nézzük ennek is a jó oldalát: legalább nem látom rendesen, milyen rendetlenség és kosz van a lakásban. :)

Közben megtaláltam egy jó rég készült fotóhoz a receptet, aminek annyira megörültem, hogy gondoltam, most jöjjön ez. Sokat megadnék érte, ha most megfőzné nekem valaki. :)

Szalonnás vegyes zöldségkrémleves (kb. 1,5 l leveshez)



- 1 közepes fej vöröshagyma - kb. 11 dkg
- 1 kisebb póréhagyma - kb. 10 dkg
- 1 kisebb fehérrépa - kb. 5 dkg
- 2 közepes sárgarépa - kb. 14 dkg
- 2 szál szárzeller - kb. 7 dkg
- 1 kisebb karalábé- kb. 17 dkg
- 5 dkg bacon (ízlés szerint tehetünk bele többet is)
- 2 gerezd fokhagyma
- 8 zsályalevél
- 2 ek paradicsompüré - kb. 3,5 dkg
- 1,3 l víz
- só, bors, olaj

A zöldségeket megmossuk, a vöröshagymát felaprítjuk a fokhagymával együtt, a pórét, zellert, répákat, karalábét felkarikázzuk illetve felkockázzuk. A bacont felcsíkozzuk. Egy vastagabb aljú fazékban 1-2 evőkanyálnyi olajat hevítünk, megpirítjuk rajta a bacont, majd hozzáadjuk a vöröshagymát és a fokhagymát. Kb. 5 percig pirítjuk, majd hozzáadjuk a többi zöldséget és nagy lángon pirítjuk még 3-4 percig. Ekkor felöntjük a vízzel, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a zsályaleveleket és forrástól számítva kb. 15-20 percig főzzük, amíg megpuhulnak a zöldségek. Botmixerrel pürésítjük. Ha túl sűrű lenne, felönthetjük még egy kis vízzel. Petrezselyemmel megszórva tálaljuk.

CH tartalom: 9 g CH/adag
Kalóriatartalom: 136 kcal/adag
2,5 dl/adag



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...