2014. május 4., vasárnap

Melléfogás

Tegnap étteremben voltunk vacsorázni. Már többször jártunk itt, és elég jól főznek. A desszerteknél nagyon megörültem, mikor láttam, hogy van nyírfacukros, lisztmentes desszertjük is, megadva a szénhidrátadatokkal miegymás. Kipróbáltuk.
Nos, nem kellett volna. Rettenetes volt. Én úgy gondolom, nyitott vagyok az újra, de ez az én szememben egy rettenetes melléfogás volt. :(

Helyette hozok egy desszert receptet. Igaz, ez nem lisztmentes (csak félig), és bizony nem is tejmentes a mascarpone miatt, ezt elsimerem. De legalább finom. :) Amúgy semmiextra, egy hétköznapi rohanós süt, amit nagyon könnyűelkészíteni. Nekem külön boldogság, hogy a cukor nélküli meggylekváromat használtam hozzá. És nem tévedtem: megérte jóval tovább főzni így cukor nélkül, fantasztikus íze van. És egyáltalán nem hiányzott a krémbe plusz cukor. :)

Egyszerű meggyes-mascarponés torta (12 szelet)



- 50 g fehér tönkölyliszt
- 50 g kukoricaliszt
- 70 g nyírfacukor(por)
- 5 tojás
- 6 g sütőpor
- 250 g mascarpone
- 1,5 dl meggylekvár (én házi cukormenteset használtam, ami jó sűrű, nem folyik)

A piskótát hagyományos módon elkészítjük: A tojások fehérjéjét keményre habosítjuk a cukor felével. A tojások sárgáját addig keverjük a cukorral, amíg kifehéredik és a térfogata többszörösére nő. Ekkor óvatosan beleforgatjuk a fehérje habot, majd hozzászitáljuk a lisztet. Sütőpapírral bélelt 22 cm-es tortaformába simítjuk a piskótát, 175 fokon (légkeveréses) 25 perc alatt megsütjük a piskótát. Hagyjuk kihűlni, majd félbevágjuk.
A krémhez a mascarponét elkeverjük a lekvárral, a torta közepén eloszlatjuk, ráhelyezzük a felső piskótalapot. Kevés por nyírfacukorral meghintve tálaljuk. Érdemes pár órát hűtőben tartani, mielőtt felvágjuk, hogy a krém kicsit megszilárduljon újra. Én ezt nem vártam meg idő hiányában, ezért is folyósabb kicsit  a fotókon a krém. :)

CH tartalom: 13 g CH (ebből 3 g gyors)/szelet
Kalóriatartalom: 86  kcal/szelet


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...