2014. május 12., hétfő

Rizses egytál, egy új kedvenc

Vannak olyan receptek, amikkel sokáig szemezek, de nehezen szánom rá magam az elkészítésükre. Ilyen például azon eceptek köre, amikor a hús mellett párolódik a rizs valamilyen formában. Ez még önmagában nem nehéz feladat, nem is ettől féltem, hanem a receptek ilyenkor ugye hagyományos fehér rizst használnak. Amit én pedig nem használok már egyáltalán, helyette barna rizst, aminek ugye a főzési ideje nem kicsit tér el. :) Vagy még basmatirizst szoktam használni, azt meg nem szívesen keverném mással, hisz olyan finom illatos. Aztán pár hete hétvégén úgy döntöttem, egye a fene, megy majd bele basmati rizs. Annyira tetszett a recept, amit a GoodFoodban láttam, hogy még erre is hajlandó lettem volna. :) A gond ott volt, hogy mikor öntöttem volna bele a rizst a serpenyőbe, akkor vettem csak észre, hogy nincs elég itthon. Így pedig nem volt mit tenni, mert bele a barna risz. És félelmeim ellenére fantasztikus lett az eredmény. Sokkal jobban jártam így, hisz a hs isteni finom omlós lett, a risz meg így sem főtt szét. Szerintem ideális párosítás. Az eredeti receptet amúgy nagyon kis mértékben követtem, de ez mondjuk nem meglepetés nálam. :)

Csirkés-kolbászos-rizses egytál


- 30 dkg csirkemell
- 2 csirkecomb
- 1 közepes fej vöröshagyma (kb 10 dkg)
- 1 nagy kaliforniai paprika (kb. 15 dkg)
- 3 db kisebb paradicsom (kb. 15 dkg)
- 5 dkg kolbász (ízlés szerint lehet több is, én nem akartam, hogy mindennek kolbász íze legyen :) )
- 20 dkg barna rizs
- 0,5 l húsleves
- 6-8 ág kakukkfű
- só, bors, olívaolaj
- kis csokor petrezselyem

A csirkemellett megtisztítjuk, a csirkecombot alsó és felső combra vágjuk, majd sózzuk, borsozzuk. A vöröshagymát egészen apróra felkockázzuk. A kolbászt felkarikázzuk, a kaliforniai paprikát felcsíkozzuk, a paradicsomot felkockázzuk. Egy magas felú, fedős serpenyőben egy evőkanálnyi olajat hevítünk, és a csirkedarabokat nagy lángon oldalanként kb. 4-5 perc alatt jól megpirítjuk. Kivesszük őket és lefedve félretesszük. A serpenyőbe még egy kevés olajat öntünk, és beledobjuk a vöröshagymát, megpirítjuk, majd hozzáadjuk a paprikát a paradicsomot, és a kakukkfüvetkb. 3 percig sütjüknagy lángon, majd visszatesszük a húsdarabokat a serpenyőbe. Felöntjük a húslevessel, beleszórjuk a rizst, vigyázva, hogy mindenhol elfedje a folyadék. Lefedve 45 percen át főzzük alacsony lángon, nem kell megkeverni közben. Ekkor megnézzük, a rizs átfőtt-e, ha esetleg nem, még rotyogtathatjuk. Ha esetleg még túl sok folyadék van rajta, az utolsó 10 percben fedő nélkül rotyogtathatjuk, de ne hagyjuk, hogy minden lé elfőjön róla, hogy szaftos maradhasson. Petrezselyemmel megszórva tálaljuk.

CH tartalom: 41 g CH/adag
Kalóriatartalom: 470 kcal/adag






1 megjegyzés:

  1. Sokszor elolvastam, de azt nem találtam, hogy a kolbászt mikor kell beletenni? A hússal együtt raktam, de azt hiszem, jobb lett volna azt is lepirítani valamikor a hagymával együtt, nem?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...