2014. augusztus 24., vasárnap

A hűtő mélyéről

Hétvégén általában kinyitom a hűtőt és megnézem, mi az, amit nem használtam fel a héten, aminek hamarosan lejár a szavatossága. Tegnap leghátul megbújva találtam ricottát és túrót is, és mivel azt már tudtam, hogy ebédre mit fogok főzni, kizárásos alapon valamilyen desszerthez kellett felhasználni őket.
Szeretem az ilyen spontán sütögetést, főleg, ha ilyen finom eredmény születik belőle. A málnát persze nem a hűtő mélyén találtam, azt reggel vettük a piacon. :)
Viszont a ricottától még krémesebb lett, mint általában. A tejszínt most joghurttal helyettesítettem, ennek sem volt más oka, mint hogy nem volt itthon habtejszín, csak joghurt. :) Őszintén szólva lehet, át fogok szokni erre a variációra, mert az én gyomrom a tejszínt annyira nem bírja. De igazából ezek szabadon felcserélhető hozzávalók.
Múltkor vettem egy kevés mandulalisztet, hát most végre ki is próbáltam. És a végeredmény egy gluténmentes, rendkívül alacsony szénhidráttartalmú mennyei könnyű édesség lett. Imádjuk. :)
Nemhiába, ha spontán kell feltalálni magam, hogy mit főzzek a hűtő mélyéből, akkor elememben vagyok. :)

Málnás-ricottás túrótorta (20 cm-es tortaforma, 12 szelet)



Hozzávalók a piskótához
- 2 tojás
- 4 dkg mandulaliszt
- 4 dkg nyírfacukor por
- csipet szódabikarbóna
- csipet só

Hozzávalók a krémhez
-  20 dkg málna
- 25 dkg ricotta
- 25 dkg túró
- 7 dkg nyírfacukor
- 1 kis pohárnatúr joghurt (15 dkg)
- 15 g zselatin / 6 lap zselatin
- 1 citrom leve

-20 dkg málna a tetejére

A tojás fehérjéjét egy csipet sóval kemény habbá verjük. A sárgáját fehéredésig keverjük a cukorral. Óvatosan beleforgatjuk a fehérje habot több részletben. Hozzászitáljuk a szódabikarbónával elkevert mandulalisztet és óvatosan elkeverjük. Egy 20 cm átmérőjű sütőpapírral bélelt tortaformába simítjuk a tésztát. 170 fokra előmelegített sütőben kb. 10-15 perc alatt megsütjük. Rácsra tesszük kihűlni.

A krémhez a málnát botmixerrel pürésítjük egy nagyobb tálba. Hozzáadjuk a citromlevet, a cukrot, a ricottát és a túrót. Továbbra is botmixert használva összekeverjük a krémet, így megspóroljuk a túró szitán áttörését. Legvégül belekeverjük a joghurtot. A zselatint a csomagoláson leírtak szerint elkészítjük, majd legvégül hozzákeverjük a krémhez. A krémet 10 percre a  hűtőbe tesszük. Addig előkészítjük a tortát. A piskótalapot egy tányérra vagy tortatálra helyezzük és köré tesszük a tortagyűrűt, amit kibélelünk sütőpapírral. Beleöntjük a krémet és 2-3 órán át a hűtőben hagyjuk dermedni. Tálaláskor a tetejére halmozzuk a málnát.

CH tartalom: 9,6 g CH/szelet (ebből 3,8 g gyors CH)
Kalóriatartalom: 139 kcal/szelet





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...