2014. szeptember 9., kedd

Lencse vacsorára

Rájöttem, hogy szeretem a lencsét. Pedig gyerekkoromban nem nagyon ettünk. Emlékszem, mikor úgy 4 évvel ezelőtt először főztem a saját konyhámban. Mert ugyebár a gyerekkori szokások lassan kopnak, így a lencsével is hadilábon álltam. Egy Stahl Judit újévi lencsesaláta receptet módosítottam. Őszinte leszek: nem ízlett. Pontosabban, nem volt rossz, de valahogy nem hozott lázba. Nagyon sokáig nem is vettem ár magam, hogy lencsét készítsek, főleg, hogy az Uram sem rajong érte. Aztán valahogy mégis bekúszott a konyhámba. Igaz, nem a hagyományos, magyar formájában. Se lencsefőzeléket, se lencselevest nem készítek. És a klasszikus barna lencse sem a kedvencem. Ellenben az alternatíváit imádom. A vörös lencse már rég kedvencemmé vált (nem csak az íze miatt, hanem mert kb. 15 perc alatt megfő), az apró szemű puy lencse szintén jó barátom (szintén áztatás nélkül is gyorsan megfő, kb 20-25 perc alatt). Legutóbb pedig a beluga, vagyis fekete lencsével ismerkedtem meg. Megtévesztő ugyan, mert főzve nem fekete, hanem barna, viszont nagyon kellemes az íze. Legelőször kelkáposztával készítettem, sült kacsához. :)
Egyébként lencsét általában vacsorára készítek, ha nem akarok kenyeret enni. Ez a saláta is egy ilyen változat.

Beluga lencse saláta paradicsommal és sült fetával


- 20 dkg beluga lencse
- 40 dkg paradicsom
- 15 dkg feta sajt
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 babérlevél
- 1 csokor petrezselyem
- olívaolaj

A lencsét a fokhagymával és a babérlevéllel együtt sós vízben kb. 25 perc alatt megfőzzük. A paradicsomot vékonyan felkarikázzuk. A lencsét elkeverjük a paradicsommal és kb. 2 evőkanál olívaolajjal. Sóval, borssal, és a felaprított petrezselyemmel ízesítjük. A fetát kevés olajjal megkent serpenyőben pár perc alatt megsütjük, a saláta tetejére helyezve tálaljuk.

CH tartalom: 34 g CH/adag
Kalóriatartalom: 482 kcal/adag





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...