2014. november 19., szerda

Újabb lendület

Ezen a héten újabb lendületet vettem, hogy bevezessem az életembe a heti 4 sportolást. Őszinte leszek, szerintem a jelenlegi teendők mellett (munkamennyiség, házimunka, főzés, családi programok) gyakorlatilag lehetetlen ezt teljesíteni, de ettől még próbálkozom. :)
Így mostanra, estére gyakorlatilag már kidőltem, ezért a blogbejegyzést nem húzom hosszúra, hozok egy igazán különleges mártogatóst, ugyanis sütőtökből készült. Édeskés, pikáns, nem egy átlagos, de aki szereti a sütőtököt, szerintem próbálja ki.:) Mivel elég intenzív az íze, mi nem ettünk belőle egy étkezésre nagy mennyiséget, így ez az adag nekünk kb. 6-8 személyre volt elegendő. 100% teljes kiőrlésű pitát sütöttem hozz, hamarosan hozom annak is a receptjét!

A recept a Kifőztük októberi számában jelent meg.

Ja és a tálka személyes kedvencem, a nyaralásunk alkalmával vettem, szerelem volt első látásra. :)

Sütőtökös mártogató


- 50 dkg sütőtök (magjaitól, héjátol megtisztított állapotban mérve)
- 8 dkg feta sajt
- 1/2 teáskanál római kömény
- 1/2 teáskanál koriander mag
- 2 piros csilipaprika (ízlés szerint)
- 3 evőkanál olívaolaj
- só
- (teljes kiőrlésű) pita a tálaláshoz

A sütőtököt megpucoljuk, kisebb hasábokra vágjuk és 200 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt puhára sütjük. Amíg a sütőtök sül, a római köményt és a koriander magot száraz serpenyőben 1 percig pirítjuk, amíg elkezd illatozni. Mozsárban összetörjük. A csilit ereitől és magjaitól megtisztítjuk, vékonyan felcsíkozzuk és a mozsárba tesszük a megtört fűszerekhez. Kevés sóval együtt pasztává őröljük. A sütőből kivett sütőtököt villával összetörjük, amíg még langyos, hozzákeverjük az elmorzsolt fetát, a fűszerpasztát és 2 evőkanálnyi olívaolajat. Ízlés szerint sózzuk. Pitával és olívaolajjal meglocsolva tálaljuk.

CH tartalom: 11,6 g CH/adag
Kalóriatartalom: 134 kcal
(8 adagra számolva, pita nélkül)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...