2015. január 25., vasárnap

Esetem a zabkeksszel

Bizony, sok más diéázó sorstársamhoz hasonlóan és is sokszor kifejezetten utálom a reggeli kötelező kenyéradagot. A vacsorákkal már jobban tudok variálni, de ha nincsen házi kenyér itthon, csak valami bolti, na azzal nagyon meg szoktam küzdeni. Ezért szoktam ugye minél többféle feltétet variálni, ez a lazacos is így született. Viszont most kivételesen nem erről akarok mesélni, hanem a képen mellette látható kekszféleségről.
Először akkor ettem zabkekszet, mikor látogatóban voltam a nővéremnél Angliában. Már akkor is a diéta miatt kerestem, milyen alternatívákat lehet kint kapni, ez volt az egyik. De őszinte leszek, nem voltam oda érte, mivel túl száraz. Azóta több félét megkóstoltam már, egyik sem volt az igazi, bár az ízüket nagyon szerettem. Ezért találtam ki, hogy elkészítem házilag, az majd biztos jobb lesz. Nos, most már biztos állíthatom: nem, nem a bolti a rossz. Ez ilyen, ízre finom, de nagyobb mennyiségnél gyakorlatilag belefullad az ember. :) Épp ezért lehet, hogy remek egészséges kenyérhelyettesítő lenne, de azt hiszem, inkább majd zab helyett búzakeksszel kísérletezem a jövőben. :)
De ha esetleg ismertek jobb receptet, örömmel fogadom! :)
A lazackrém viszont nagyon finom! ;)

A recept a Kifőztük online gasztromagazinban jelent meg és az Internetpatika támogatásával készült.

Édesköménymagos-újhagymás lazackrém


Hozzávalók 4 személyre
- 20 dkg lazacfilé
- 5 dkg natúr krémsajt
- 2 szál újhagyma
- 1 kávéskanál édesköménymag
- só
- őrölt bors

A halat alaposan megmossuk, konyhai papírtörlővel szárazra töröljük, sózzuk, borsozzuk. Sütőpapírral bélelt tűzálló tálba tesszük, és alufóliával lefedve, 180 fokon, a vastagságától függően 15-20 perc alatt megsütjük. Hagyjuk kihűlni.
A lazachúst villával összetörjük, elvegyítjük a krémsajttal, a felaprított újhagymával és a mozsárban megtört édesköménymaggal.

CH tartalom: 1 g alatt/adag
Kalóriatartalom: 95 kcal/adag




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...