2015. március 8., vasárnap

E heti boldogság

A héten vettem magamnak végre egy óriási bögrét, pontosabban egy fél litereset. Azóta teljes a boldogság. Bent a munkahelyen ugyanis sokszor elfelejtek inni. Ezt próbálom úgy kiküszöbölni, hogy egy kancsóba főzöm le reggel a teát, csak azt sem szeretem, ha a gyógytea nagyon sokat áll, így nem az igazi. A fél literes bögre azonban tökéletes megoldásnak tűnik. Feldobja a napomat mindig. :) Most már csak arra kellene kitalálnom valamit, hogy a szálas teát hogy tudom elkészíteni benne, hogy ne kelljen átszűrögetni...Valakinek van bármilyen ötlete?

ÉS ha már tea, hozok hozzá egy finom kis kekszet. Még a januári síeléshez készítettem, ezt majszoltuk mindig a felvonóban tízóraira. :)

Diós-kakaós keksz



Hozzávalók 22 db-hoz
- 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 10 dkg nyírfacukor
- 10 dkg kókuszzsír
- 10 dkg darált dió
- 5 dkg durvára aprított dió
- 3 dkg cukrozatlan kakaópor
- 1 tojás
- 1 teáskanál sütőpor
- 1 csipet só

A sütőporral elkevert lisztet összeforgatjuk a darált dióval, a nyírfacukorral, a kakaóporral és a sóval, majd először a kókuszzsírral, utána a tojással tésztává gyúrjuk. Elvegyítjük benne a durvára aprított diót. Kisebb diónyi méretű gombócokat formázunk belőle, amiket a két tenyerünk között kb. 1 cm vastagságúra lapítunk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, és 180 fokos, légkeveréses sütőben 12-15 perc alatt készre sütjük.

CH tartalom: 6,5 g CH/darab
Kalóriatartalom: 116 kcal/darab


12 megjegyzés:

  1. Én mindig szálas teát iszom, és a legegyszerűbb módja, hogy ne kelljen leszűrögetned, ha egy kis méretű szűrőbe beleöntöd a füvet (a műanyag típusú), majd lefeded egy tányérral. A szűrőt utána csak ki kell üríteni a kukába, de legalább a teát nem kell össze vissza öntögetni:):)

    VálaszTörlés
  2. vagy tea tojással csinalod :) Eva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abból mindenhol csak fémet kapok sajnos :(

      Törlés
    2. itt nalunk (genova) lattam szilikonbol is. tulipanost, napraforgost :)

      Törlés
  3. stile interioban van szilikonos, 2000< HUF felett, de van/szokott lenni!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen a tippeket, megnézem majd! :)

    VálaszTörlés
  5. Bár már sok idő eltelt a poszt óta de azért leírom: én amikor már elegem van a szűrögetésből veszek egy csomag tölthető papír teafiltert (mostanában a teaklipperen szoktam), 100 db-os mire elfogy megint készen állok egy időre a szűrögetésre...

    VálaszTörlés
  6. A szilikon teafilter (nekem epres van) a goodsban 500Ft, ebayen alig 270 :) (rengeteg mintájú van!)

    VálaszTörlés
  7. A szilikon teafilter (nekem epres van) a goodsban 500Ft, ebayen alig 270 :) (rengeteg mintájú van!)

    VálaszTörlés
  8. A szilikon teafilter (nekem epres van) a goodsban 500Ft, ebayen alig 270 :) (rengeteg mintájú van!)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a tippeket, már be is szereztem szilikon teafiltert! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...