2015. április 18., szombat

Megint egy kókuszos

Én nem tudom, mi volt ma reggel, de hogy már 8 órakor alig tudtam lépni a piacon a sok embertől, az meglepett. Biztos ez a borzalmas hideg front nem hagyta aludni a jónépet. Persze, miért is ne lenne hideg, hisz holnap Vivicitta. És emlékszem, mikor 3 éve rávettem magam, hogy induljak, nem győztem beöltözni reggel, olyan hideg volt. Azért bízom benne, hogy idén nem lesz ilyen vészes az idő és főleg abban reménykedek, hogy le tudom futni a 10 km-es távot. Szerintem általános iskolás korom óta nem futottam ennyit. És azért az elmúlt hét két alkalmas futását nem nevezném edzésnek, szóval, két esélyes a történet. :)

Bátorításképpen, hogy neki merjek vágni ennek a holnapi napnak, hozok egy finom kókuszos kuglóf receptet. Kicsit morzsálódós típus, viszont néhány nap elteltével sem lesz szárazabb. igaz, eleve egy tömöttebb tésztát kell kapnunk, ezen senki se lepődjön meg. Hiába, a kókusz nagy kedvencem.

A recept a Kifőztük online gasztromagazinban jelent meg.




Kókuszos kuglóf


Hozzávalók 16 szelethez
- 10 dkg tönköly fehérliszt
- 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 20 dkg nyírfaporcukor
- 15 dkg kókuszreszelék
- 12 dkg vaj
- 5 tojás
- 1 csomag sütőpor
- 1 csipet só

Kézi mixerrel kihabosítjuk a vajat a cukorral, egyesével hozzáadjuk a tojásokat, majd a sütőporral és sóval elvegyített liszteket, végül a kókuszreszeléket. Kivajazott, lisztezett kuglófsütőformába öntjük a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig, majd 160 fokon további 30 percig sütjük.

Tipp: tálalás előtt vízzel elvegyített nyírfacukorporból sűrű mázat csorgathatunk a tetejére. Tetszés szerint megszórhatjuk kókuszcsipsszel is.

CH tartalom: 16 g CH/szelet (a cukormázas díszítés nélkül)
Kalóriatartalom: 208 kcal/szelet (a cukormázas díszítés nélkül)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...