2015. október 13., kedd

Alap

Nehéz hetem volt. Lehet ilyet mondani kedden? Végtére is, ha a mögöttem álló 7 napra gondolok, akkor helytálló a mondás, nem igaz? ;) De igazából részletkérdés, a heti stresszadagomon már tuti túl vagyok. Úgyhogy bevetettem magam a kanapéra, Apósom verhetetlen pálinkájából egy kupicával, és szerintem tuti aludni is fogok egy órán belül. :)
De amíg még várjuk a pizzát (bizony, jutalmul diétafelrúgós napot tartok!), addig gyorsan hozok egy receptet.
Méghozzá villámgyorsat, egy újabb kamrakaját. A legalapabbat, ami a sajtos tészta után csak jöhet: a tonhalas tészta. Szerintem az első 5 ételben tuti benne volt, amit először magam is elkészítettem. :)
Amúgy meg, az Uram egyik nagy kedvence, szerintem simán megenné hetente többször is. :)

A recept a Kifőztükben is megjelent.

Tonhalas tészta


Hozzávalók 4 személyre
- 1 konzervparadicsom (40 dkg)
- 1 közepes vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 konzerv olívaolajban eltett tonhal (2 x 8 dkg)
- 1 kávéskanál szárított vagy 1 teáskanál friss, aprított kakukkfű
- 1 kávéskanál szárított vagy 1 teáskanál friss, aprított oregánó
- 1 kávéskanál szárított vagy 1 teáskanál friss, aprított bazsalikom
- 22 dkg durumtészta
- só
- frissen őrölt bors
- (olíva)olaj
a tálaláshoz:
- reszelt sajt

A tésztát lobogó, sós vízben megfőzzük, leszűrjük.
A megtisztított vörös- és fokhagymát felaprítjuk, kevés olajon megsütjük. Hozzáadjuk a tonhalat és a szárított fűszereket, majd néhány perc elteltével elvegyítjük a paradicsommal (ha egészben van benne a paradicsom, előtte fakanállal feldaraboljuk). Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és kb. 10 percig főzzük közepes lángon. Ha friss zöld fűszereket használunk, csak a főzési idő vége előtt néhány perccel adjuk hozzá.
A tonhalas ragut a tésztára halmozva, reszelt sajttal megszórva tálaljuk.

CH tartalom
: 46 g /fő
Kalóriatartalom: 306 kcal/fő (sajt nélkül)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...