2015. október 22., csütörtök

Spanyol tortilla

Sosem állítottam, hogy kifejezetten művelt lennék a gasztronómia területén. Sőt. Mondhatni, nagyon hiányosak a ismereteim, és akkor még szolidan fogalmaztam. Épp ezért nagyon sokáig nem ismertem a spanyol tortilla fogalmát. Pontosabban, néha láttam egy-egy receptet, de sosem ragadott meg (biztos azért mert nem vagyok nagy burgonya párti), így tökéletesen megfeledkeztem arról, hogy a tortillának létezik ez a válfaja is, és nem csak a tortillalap, vagy tortillachips. :)
A spanyol tortillával aztán stílszerűen Spanyolországban találkoztam két éve, mikor az október 23-i hétvégén Madridba utaztunk barátokkal. Tekintve, hogy Madrid piszkosul drága, ezért étterembe nem nagyon mentünk, főleg, hogy csak késő este nyitnak ki, mi meg az egész napos városnézés után vágytunk volna valamit enni. Mikor az egyik bárféleségben megláttuk a tortillát az étlapon, nagyon megörültünk neki. Majd jól meglepődtünk, mikor kihozták a helyi változatot. No, ennyi az én hatalmas hozzáértésemről. :)
Őszinte leszek, nem gondoltam volna, hogy finom. Kicsit bizarrnak tűnt elsőre ez a tojásrántottás krumpli, vagy krumplis rántotta, viszont nagyon finom. Viszont sokáig azért nem készítettem el, mert nem teljesen értettem, hogyan is fog ez átsülni. Többféle variációt is elolvastam, ki hogy készíti, nekem végül ez jött be leginkább.
4 főre előételnek, 2 főre főételnek tökéletes.

Spanyol tortilla paradicsomsalátával


Hozzávalók 2-4 személyre
40 dkg burgonya (tisztítva mérve)
6 tojás
1/2 fej vöröshagyma
1,5 teáskanál morzsolt oregánó
1 teáskanál pirospaprika
1 evőkanál frissen aprított petrezselyemzöld
1/2 teáskanál só + kevés a burgonyára
frissen őrölt bors
(olíva)olaj
a salátához:
2 nagyobb paradicsom
1/2 fej vöröshagyma
2 evőkanál fekete olajbogyó
(olíva)olaj
a tálaláshoz:
parmezán vagy más intenzív ízű kemény sajt

A burgonyát és a hagymát egészen vékonyra karikázzuk. Kevés olajon, serpenyőben kb. 10 perc alatt átpirítjuk. Közben sózzuk, és amikor már majdnem puha a burgonya, megszórjuk a pirospaprikával. A tojást felverjük, elvegyítjük a fűszerekkel és a sóval. Ráöntjük a hagymás burgonyára, és lefedve, alacsony lángon kb. 10 percig sütjük az egészet, ez alatt majdnem teljesen elkészül a tortilla. Egy tányér segítségével óvatosan megfordítjuk, további 1 percig sütjük, majd a serpenyőből tányérra borítjuk, és megszórjuk kevés reszelt sajttal.
A salátához felszeleteljük a paradicsomot, a hagymát és az olajbogyót, majd elkeverjük kevés olívaolajjal. A tortilla mellé kínáljuk.

CH tartalom: 23 g CH/fő (4 fős adagok esetén)
Kalóriatartalom: 308 kcal/fő (4 fős adagok esetén)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...