2015. november 10., kedd

Apró lépésekkel

Az együtt töltött több mint 6 évünk alatt megtanultam egyet s mást az Uramról. Az első narancsos csirkesalátámnál például, hogy kifejezetten utálja az édes-sós párosításokat. A májat pedig következetesen elutasította, mondván nem szereti. Én pedig mivel nagyon szeretem, szomorúan ugyan, de tudomásul vettem. Nagyon sokáig egyáltalán nem készítettem májat, aztán szép lassan becsempésztem a konyhába. Bár továbbra is ritkán készítek, legalább már nincs kitiltva a konyhából. :) Sőt, a szalonnába göngyölt csirkemájat (persze szigorúan pirított burgonyával) szerintem bármikor megenné. :) Úgyhogy, haladunk szép lassan. :)

Nyárson sült csirkemáj


Hozzávalók 4 személyre
- 50 dkg csirkemáj
- 1 kápia paprika
- 1 lila hagyma
- 1 dl tej
- 1,5 evőkanál balzsamecet
- 1 teáskanál szárított oregánó
- só
- frissen őrölt bors
- (olíva)olaj
a körethez:
- (olíva)olaj
- 20 dkg basmati rizs
- 5 dkg rukkola

A csirkemájat megtisztítjuk, és 1 órára tejbe áztatjuk. Ezután szárazra töröljük, oregánóval, sóval és borssal fűszerezzük. A kápia paprikát felkockázzuk, a hagymát 8 részre vágjuk. A zöldségeket és a csirkemájat felváltva nyársra húzzuk, kevés olajjal meglocsoljuk. 250 fokra előmelegített sütőben, grill fokozaton kb. 12 perc alatt megsütjük. Még forrón megöntözzük a balzsamecettel.
A körethez vastag aljú fazékban felhevítjük az olajat, 1 percig pirítjuk rajta a rizst, majd felöntjük – a térfogatához képest – kétszeres mennyiségű vízzel. Lefedve, kis lángon kb. 15 perc alatt megpároljuk. A nyársakat a rizzsel és a rukkolával tálaljuk.

CH tartalom: 45 g CH/fő
Kalóriatartalom: 421 kcal/fő






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...