2016. január 4., hétfő

Régi recept újraalkotva

Volt régen egy kókuszos aprósütemény receptem, amit nagyon imádtam. Egyrészt, mert kókuszos, másrészt, mert könnyű elkészíteni, de aztán mikor elkezdtem a diétát, valahogy megfeledkeztem róla, hisz természetesen az is fehér lisztes, fehér cukros volt. Így nemrég nekiláttam, hogy elkészítsem az egészségesebb alternatíváját is.

Vigyázat, a recept jó nagy mennyiségre vonatkozik, lehet fele mennyiséget is készíteni elsőre. Igazából azon gondolkodom, hogy legközelebb még egy kis kókuszreszeléket teszek a tésztájába, hogy intenzívebb legyen a kókusz íz. :)

A recept a Kifőztük online gasztromagazinban is megjelent.

Kókuszos aprósütemény


Hozzávalók kb. 80 db-hoz
- 22 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 20 dkg tönköly fehérliszt
- 22 dkg nyírfaporcukor
- 25 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
- 10 dkg kókuszreszelék + 2 evőkanál a tetejére
- 2 tojás
- 1 kezeletlen citrom leve és reszelt héja

A vajat kézi mixer segítségével kihabosítjuk a cukorral, majd egyesével hozzáadjuk a tojásokat, a citrom levét és a héját. A lisztekkel és a kókuszreszelékkel tésztává gyúrjuk, 2 részre osztjuk, és folpackba csomagolva 1 órát hűtőben pihentetjük. Az egyik tésztacipót lisztezett gyúródeszkán 1/2 cm vastagra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, a sütemények tetejét megszórjuk kókuszreszelékkel. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk, és 180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. A tészta másik felével ugyanígy járunk el.

CH tartalom: 5 g/darab
Kalóriatartalom: 58 kcal/darab




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...