2016. június 8., szerda

A zöldborsó volt a ludas

Évek óta szenvedek a puffadással, de mivel nem hittem benne, hogy érdemben lehet javítani rajta, ezért nem mentem el orvoshoz vele. Aztán valami mégis megadta a kezdő löketet. Egyik nap piszok pocsékul lettem délutánra, akkor lett végképp elegem, másnap kértem egy időpontot egy ajánlott orvoshoz és elmentem ételintolerancia vizsgálatra.
Nos, így utólag, már össze tudom tenni a kis kockákból a képet: házi tejföl, zöldborsó... Igen, az utolsó löketet egy zöldborsó főzelék adta, házi tejföllel készítve, és mint kiderült, mindkettőt kerülnöm kellene. Bár, az orvos elmondta, hogy a zöldborsó héjában van valami ami miatt még a hüvelyesek között is nehézsúlyúnak számít emésztés szempontjából. De a lényegen nem változtat, a zöldborsót sajnos azóta kiiktattam itthon a konyhából. Pedig imádom. És természetesen eszem is időnként, ha szembejön velem valahol, nem vagyok az a típus, aki görcsösen tartja a szabályokat - vagy inkább ajánlásokat -, de legalább már tudom, hogy mértékkel kell.
Egy szó mint száz, zöldborsót mostantól keveset készítek. De az ominózus zöldborsó főzelék íme, itt van, egyétek ti helyettem, mert nagyon finom. :) És kedvenc készült hozzá, csirke nuggtesz. :)

A recept a Kifőztükben is megjelent és Fotókellék háttereivel fotóztam.

Zöldborsófőzelék csirkenuggetsszel




Hozzávalók 4 személyre
- 1 kg fagyasztott zöldborsó
- 1 dl tejföl
- 2 dkg fehér tönkölyliszt
- 2-3 teáskanál szárított majoránna
- só
- őrölt bors
a nuggetshez:
- 30 dkg csirkemellfilé
- 3,5 dkg teljes kiőrlésű zsemlemorza
- 1 púpozott evőkanál fehér tönkölyliszt
- 1 tojás
- só
a sütéshez:
- kókuszolaj

A zöldborsót megfőzzük annyi sós, majoránnás vízben, amennyi éppen ellepi. Ha megpuhult, egy magas műanyag tálba kimerünk belőle 2-3 merőkanálnyit, és botmixerrel pürésítjük. A tejfölt elvegyítjük a liszttel, és fokozatosan merünk hozzá a borsó főzővizéből, közben mindig alaposan elkeverjük. A borsópürét és a tejfölös habarást is a borsóhoz adjuk. Ha nem elég sűrű a főzelék, főzzük még rövid ideig, vagy pürésítsük benne a borsó egy részét. Ha szükséges, sózzuk, borsozzuk.

A nuggetshez a csirkemellfilét kisebb darabokra vágjuk, sózzuk. Lisztbe, majd a felvert tojásba, végül pedig a zsemlemorzsába forgatjuk. Bő kókuszolajban megsütjük, közben egyszer megfordítjuk, hogy mindkét oldaluk aranybarnára süljön. A főzelékkel tálaljuk.

CH tartalom: 50 g CH/fő (ebből 9 g CH a nuggetsz)
Kalóriatartalom: 276 kcal a főzelék, a nuggetsz további kb. 253 kcal





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...