2016. július 13., szerda

Cukkini a kertből

Mikor egy évvel ezelőtt ezt a receptet készítettem, nem gondoltam volna, hogy idén már a saját cukkininkből készülnek a finomságok a konyhában. Sőt, őszintén szólva akkor sem vártam ezt, mikor tavasszal az Urammal felásattam a kertet a veteményesnek és elvetettem a cukkini magokat. Igazából az egész kertészkedésnek úgy álltam neki idén, hogy lesz, ami lesz, időtöltésnek jó lesz, aztán ha nem sikerül, hát na bumm. LEgalább addig is kint voltam a jó levegőn. :)  Ehhez képest most ott tartunk, hogy nem győzzük megenni a cukkinit, ami terem, és abba bele sem merek gondolni, hogy mi lesz, ha elkezd beérni a paradicsom azon a 26 tövön, ami legnagyobb meglepetésemre úgy nő, hogy nem győzzük kötözni. :)
De egyelőre a cukkini érik és az uborka, utóbbi szintén olyan mennyiségben, hogy nem akar elfogyni. :) Azt hiszem, tzatziki lesz belőle holnap ebédre. :)

De térjünk vissza a cukkinihez. Ez egy rettenetesen egyszerű recept én mégis imádom. De hát ez nem meglepő egy olyan ételnél, amiben sült hagyma, sült cukkini és pirított fenyőmag van. :)

A recept a Kifőztükben is megjelent és a Bijó támogatásával készült.

Cukkinis-fenyőmagos bulgur egytál


Hozzávalók 4 személyre
- 22 dkg bulgur
- 30 dkg cukkini
- 1 nagyobb vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 2 dkg fenyőmag
- 1,5 teáskanál mustármag
- 1 teáskanál szárított kakukkfű
- 1 csokor petrezselyemzöld
- (olíva)olaj
- só
- őrölt bors

A bulgurt a térfogatához képest kétszeres mennyiségű vízben 10-15 perc alatt megpároljuk, ezalatt az összes folyadékot magába szívja. A cukkinit felkarikázzuk, a vöröshagymát felszeleteljük, a fokhagymát felaprítjuk.
Egy serpenyőben nagy lángon, kevés olajon 2-3 percig pirítjuk a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a fokhagymát és a cukkinit. 10-15 perc alatt, időnként megkeverve megsütjük a zöldségeket. Közben a mustármagot mozsárban megtörjük, és a kakukkfűvel, kevés sóval és borssal együtt a zöldségekhez adjuk. Száraz serpenyőben – vigyázva, hogy meg ne égjen – megpirítjuk a fenyőmagot.
A megfőtt bulgurt elvegyítjük a zöldségekkel, a fenyőmaggal. Frissen aprított petrezselyemmel tálaljuk.

CH tartalom: 45 g CH/fő
Kalóriatartalom: 314 kcal/fő




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...