2016. augusztus 31., szerda

Fasírt másképp

Régebben sosem készítettem fasírtot. Igazából, nem is nagyon ettem, csak amíg otthon laktam és nagymamám készített. Aztán néha egy-egy kifőzdei, jófajta magyaros, fokhagymás, olajban kisütött fasírt a főzelék mellé. És ennyi nekem elég is volt.
Aztán megkóstoltam Anyósom pulykafasírtját, ami egy sokkal könnyedebb verzió, sütőben sütve, kevesebb kenyérbéllel benne és azt nagyon megszerettem, ráadásul az Uramnak is az egyik kedvence. Ezért kezdtem el gondolkodni azon, hogy én is megpróbálkozom egy saját verzióval, amiben nincsen kenyér. Viszont azt sem akartam, hogy száraz legyen, mint egy hagyományos húsgombóc. Így került bele reszelt zöldség, zabpehely pedig, hogy a felesleges nedvességet felszívja és segítsen összetapasztani a tojás mellett a fasírtot.
Ezt a verziót imádom, az eddigi kedvencem.

Tarka pulykafasírt


Hozzávalók 4 személyre:
50 dkg darált pulykahús
10 dkg sárgarépa
10 dkg zellergumó
10 dkg póréhagyma
4 dkg apró szemű zabpehely
1 tojás
2 teáskanál frissen aprított oregánó
1 teáskanál frissen aprított zsálya
1/2 teáskanál só
őrölt bors
(olíva)olaj

A megtisztított zöldségeket nagy lyukú reszelőn lereszeljük, majd kevés olajon néhány perc alatt megsütjük. Hagyjuk langyosra hűlni. A húst elvegyítjük a sóval, a borssal, a zöld fűszerekkel, a zöldségekkel és a zabpehellyel, majd összedolgozzuk a tojással. Sütőpapírral bélelt tepsin kézzel megformázzuk a fasírtot. 180 fokos sütőben 40 perc alatt megsütjük.

CH tartalom: 11 g CH/fő
Kalóriatartalom: 322 kcal/fő




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...