2012. május 24., csütörtök

Menyasszonyfrász 4. rész

Hamarosan kiakaszthatom a blogra az "átmenetileg  szünetel", vagy "rögtön jövök" táblát, ugyanis se főzni, se blogot írni nincs már időm.
Ma este azonban kimenőt kaptam (vagy inkább Uramparancsolóm, így egyedül maradtam), hát kiélvezem. És egy kis rövid történet még a menyasszonyfrászhoz kapcsolódóan belefér itt a finishben. :) Az előzményekről itt, itt és itt. :)
Szóval hát, az persze evidens, hogy a menyasszony az esküvő előtt mindent megtesz azért, hogy a lehető legszebb legyen azon a bizonyos Nagy Napon. De néha már én magam is úgy érzem, hogy ez az őrület alattomosan bekúszott a bőröm alá és engem sem hagy békén. Példának okáért voltam kozmetikusnál - életemben először. Aztán, sminkeltettem - életemben először. Alkalmi frizurát sem csináltattam még soha, de ez talán még belefér. Tervezem, hogy elmegyek körmöshöz - persze, hogy ez már-már szinte kötelező, nem igaz? Szintén életemben először. Szép kis francia manikűr... Oké, de kérdezem én, hogy fogom leszedni? Mert hogy a nászút végéig ki nem bírja, az tuti. Asszem még lesznek nézeteltéréseim az illetékessel e téren is. :) Kész bolondok háza és tortúra amit egy nő megtesz ilyenkor.
Nade a mai napi tapasztalásom, akárhogy is nézzük, számomra az eddigi egyik legrosszabb volt a készülődések közepette. :)
Szóvalhát, Uramparancsolóm olyan bőrtípus, hogy még tél van, ő már akkor is barnul. Sosem fogom megérteni, hogy csinálja, de tény, mellette még a legszebb nyári napokon is hófehérkének tűnök. Alapjáraton ezzel nincs is semmi gond. Mindig is utáltam napozni, ráadásul éget is mint a fene, szóval sosem csináltam ebből problémát. Dehátkéremszépen, az esküvő, az esküvő. "Tessék ám szépnek lenni!" Ez jelenleg a kötelező érvényű mondás. Én meg - mit lehet mást tenni -, mindent megteszek, hogy szép legyek.
Hát végső soron irány a szoli. Fúúúú... azért ma biztos szórakoztató perceket okoztam a lányoknak a szalonban. Mikor közöltem, hogy akkor ezt most hogy kell? Meg akkor csukjam be a szemem? Vagy ne? Meg úgy egyáltalán, a tény, hogy közöltem, életemben nem voltam még szoliban, kisebbfajta sokkot váltott ki. Dehát, ez van, én már csak ilyen természetmániás vagyok, hogy ha barnaság, akkor max a nap. Ez van. Most meg, ott állok a szoliban, és becsukott szemmel rettegve várom, hogy "elinduljon". De mi is? Kérdezem magamban...
Igazából, sosem gondolkodtam még el komolyabban arról, mi is egy szolárium. Csövek persze, amik világítanak, tudom én, mindig ki is van írva, hogy húú ilyen cső, meg olyan cső, meg hogy új csövek érkeztek stb. stb. De hogy ez hogy működik, sosem filozofáltam rajta.
Így most engem ért sokk, mikor ez az egész elkezdődött. Eleve, hangos volt. Ez már meglepett. Meghát, hogy meleg. Jó, oké, igazából mit vártam? Hogy majd megfagyok? Mindegy, elkönyveltük, hogy néha gondolkodni is kéne. Nade amivel én nem tudok mit kezdeni, az maga az egész érzés. Hogy ott állsz, magadra zárod ezt a kapszulát, bekapcsolják a csöveket, zúg és meleg és érzed, hogy égnek és be vagy oda zárva... brrrrrr.... hát ezt nem nekem találták ki.
Ennek ellenére természetesen elmegyek még egyszer az esküvő előtt, mint egy jól idomított háziállat... :) Ha tudná Uramparancsolóm, mit meg nem teszek érte, még ropogósra is süttetem a végén magam. :) De mit panaszkodom itt, elvégre is: mindent a szépségért! :)
És ezzel azt hiszem sok olyan elvet feladtam az esküvővel kapcsolatban, amit más esetben biztos nem tettem volna. Mindegy, a lényeg, hogy nem lesz abroncsom és csillivilli agyondekorált ruhám. :)

És akkor most jöjjön egy igen egyszerű, ám annál finomabb és egészséges gyorskaja! Szigorúan 30 percen belüli. :)

Mustáros csirkemell sült spárgával


Hozzávalók 1 személyre:
- 15 dkg csirkemellfilé
- 1/2 csomag zöld spárga (tisztítva mérve kb. 20 dkg)
- 1 tk dijoni mustár
- só, bors, olívaolaj

A csirkemellet felszeleteljük, besózzuk, borsozzuk, majd alaposan bekenjük a dijoni mustárral. (Ha van időnk, hagyhatjuk egy fél órát pihenni, hogy jobban átjárja a mustár. De mivel a dijoni intenzív ízű, e nélkül is remek lesz az íze.) A spárga fás végeit levágjuk/letördeljük, és ha nem elég zsenge, akkor zöldséghámozóval megpucoljuk. Kevés olívaolajjal kikent grillserpenyőbe fektetjük a spárgát, és közepes lángon 5 percig sütjük, majd átforgatjuk a másik oldalára, és még 3-4 perc alatt készre sütjük. A csirkemell szeleteket közben szintén kevés olívaolajon kisütjük egy másik serpenyőben és már tálalhatjuk is.

CH tartalom: 4 g CH/fő
Kalóriatartalom: 204 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...